آفتاب
نتانیاهو ادعا کرد:

با روسها در سوریه همکاری نظامی می کنیم

با روسها در سوریه همکاری نظامی می کنیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با رئیس جمهوری روسیه ادعا کرد مسکو و تل آویو در سوریه همکاری نظامی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین،  «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کرد. بر این اساس در این دیدار که پشت درهای بسته انجام شد دو طرف درباره تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه و نگرانی های امنیتی رژیم اسرائیل به گفتگو پرداختند.

بعد از این دیدار بنیامین نتانیاهو در گفتگو با رسانه های اسرائیلی ادعا کرد یکی از نتایج این مذاکره توافق روسیه و اسرائیل بر سر همکاری های نظامی در سوریه است. وی گفت: در این جلسه سوءتفاهم ها در مورد واحدهای نظامی در خاک سوریه برطرف شده است و پوتین نیز با مکانیسمی موافقت کرده که این سوءتفاهم ها برطرف شود.

نتانیاهو ه به صورت ابهام آمیزی از همکاری نظامیان روسیه با ارتش صهیونیستی خبر داد و گفت هیچ مانعی در منطقه برای عمل دو طرف وجود ندارد. وی ادعا کرد: تمام چیزی که ما از روسیه می خواهیم کاهش نفوذ حزب الله لبنان در منطقه بلندی های جولان در سوریه است.

به نوشته روزنامه هاآرتص،‌ دیدار نتانیاهو از مسکو نشان دهنده بی اعتمادی به توان و خواست آمریکا برای محافظت از منافع امنیتی اسرائیل است.

کد N965674

وبگردی