آفتاب

آغاز عملیات پهپادهای روسی در سوریه/ استقرار ۲۸ بمب افکن در لاذقیه

آغاز عملیات پهپادهای روسی در سوریه/ استقرار ۲۸ بمب افکن در لاذقیه

یک مقام آمریکایی گفت نخستین عملیات پهپادهای متعلق به روسیه برای شناسایی مواضع تروریست های داعش در خاک سوریه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اولین عملیات نظامی روسیه علیه تروریست های داعش با پرواز پهپادهای شناسایی این کشور در خاک سوریه آغاز شد. به گفته مقامات آمریکایی این پهپادها از یک پایگاه نظامی در سوریه هدایت می شوند.

بر این اساس شروع عملیات شناسایی روسیه نگرانی هایی برای مقامات آمریکایی در مورد پروازهای نیروهای ائتلافی ایجاد کرده است. یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت پهپادهای روسی با جنگنده های این کشور پشتیبانی می شوند.

به گفته مقامات آمریکایی پایگاه نظامی کنترل کننده پهپادهای شناسایی روس ها در نزدیک شهر لاذقیه واقع شده است. گزارش آمریکایی ها حاکی است روسیه در این شهر بندری تجهیزات و نیروهای نظامی قابل توجهی مستقر کرده است.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی از ارسال ۲۸ هواپیمای جنگی روسیه به سوریه خبر داد. این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد این هواپیماها و بمب افکن ها در یک پایگاه نظامی در لاذقیه مستقر شده است.

هر چند دولت آمریکا هنوز واکنشی نسبت به این پروازها نشان نداده ولی پنتاگون می گوید که از این پروازها اطلاع کامل دارد و از تداخل در پروازهای نیروهای ائتلافی نگران است. مقامات نظامی آمریکا و روسیه روز جمعه در یک تماس تلفنی راهکارهای موجود در سوریه برای مبارزه با داعش را بررسی کردند.

کد N965655

وبگردی