آفتاب

قم در سوگ شهادت امام محمدباقر(ع) احیاگر مکتب نبوی(ص)

قم در سوگ شهادت امام محمدباقر(ع) احیاگر مکتب نبوی(ص)

در سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر (ع) نقاط مختلف شهر سیاهپوش و غرق در ماتم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، به همین مناسبت جمع زیادی از مردم ولایتمدار قم با حضور در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با سینه زنی و نوحه خوانی ضمن مراتب تسلیت و تعزیت خود به ایشان، در فراغ این امام همام اشک ماتم ریختند.

مراسم سوگواری شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، آغاز شد و شمار زیادی از زائران و مجاوران این مکان قدسی در سوگ شهادت جانسوز آن امام همام عزاداری کردند.

هیئت‌های عزاداری نیز در قالب دسته‌های سینه زن و زنجیرزن در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اجتماع کرده و در سوگ شهادت امام پنجم شیعیان بر سر و سینه می‌زنند و اشک می‌ریزند.

همزمان با شب شهادت پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت، حضرت امام محمد باقر(ع)، برنامه‌های عزاداری در این مکان مقدس برپاست و دسته‌های عزاداری با پرچم‌های سیاه در دست بر سر و سینه می‌زدند و در این مکان مقدس سوگواری کردند.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت آیات عظام تقلید نیز آیین‌هایی به همین مناسبت طی دیشب و امروز برپا شده و سخنرانان در خصوص زندگانی آن حضرت مطالبی را بیان کردند.

مسجد مقدس جمکران و مقابر امامزادگان نیز در این روز غم‌بار شاهد برگزاری آیین‌های عزاداری و سخنرانی با حضور زائران و مجاوران است.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین‌های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن امام همام نشان دادند.

امام محمد باقر(ع) در سوم ماه صفر سال 57 هجری در مدینه به دنیا آمد و در هفتم ذی الحجه سال 114 در سن 57 سالگی به دستور هشام بن عبد الملک در مدینه مسموم شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام

کد N965132

وبگردی