آفتاب

روسیه تغییر دهنده بازی برای سوریه

روسیه تغییر دهنده بازی برای سوریه

همزمان با ورود 75 نیروی شورشی آموزش‌دیده برنامه آمریکا به میدان جنگ، سوریه پیش‌بینی می‌کند افزایش نقش نظامی روسیه در این جنگ بتواند بازی را در مبارزه علیه تروریست‌ها تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تضاد با این پیش‌بینی دمشق اعلام کرد، حمایت روسیه از دولت سوریه تنها خطر ورود بیشتر افراط‌گرایان را به این کشور افزایش می‌دهد و ممکن است اقداماتی را که برای رسیدن به صلح انجام شده، از بین ببرد.

در همین حال ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در این باره گفت: مهم‌تر از تامین سلاح برای سوریه، حضور روسیه در جنگ علیه داعش و جبهه النصره است.

معلم در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ادامه داد: افزایش نقش مسکو نشان‌دهنده فقدان استراتژی روشن آمریکا علیه افراط‌گرایان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از زمان آغازگیری‌ها در سوریه در سال 2011 حمایت‌هایی از متحد سوری خود کرده است. اکنون مسکو تاکید می‌کند حمایت‌های نظامی این کشور از دمشق در چارچوب توافقات دفاعی پیشین بوده است. گزارش‌ها اما نشان می‌دهند که مسکو در حال استقرار نیروهای خود در سوریه است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است، 75 سرباز شورشی که طبق برنامه آمریکا آموزش دیده‌اند امروز از مرز ترکیه عبور کرده و وارد شمال سوریه شده‌اند.

رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این باره گفت: 75 سرباز آموزش دیده جدید که در کمپی در نزدیکی پایتخت ترکیه آموزش دیده‌اند، بین جمعه شب تا شنبه صبح وارد استان حلب در سوریه شده‌اند.

انتهای پیام

کد N965062

وبگردی