آفتاب
رویترز به نقل از کمالوندی خبر داد

نمونه برداری از پارچین بدون حضور بازرسان آژانس

نمونه برداری از پارچین بدون حضور بازرسان آژانس

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گزارش داد: تهران نمونه برداری از سایت پارچین را بدون حضور بازرسان آژانس انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه گفت که متخصصان فنی ایران نمونه برداری از سایت پارچین را بدون حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام داده‌اند. این در حالی است که دیپلمات‌های غربی گفته بودند که بازرسان آژانس هنگام نمونه برداری در این مکان حاضر خواهند بود.

روند نمونه برداری از سایت نظامی پارچین از زمان حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در 14 ژوئیه در وین یکی از موضوعات حساس مورد بحث بوده است.

کمالوندی همچنین گفت که متخصصان فنی ایرانی این نمونه برداری‌ها را هفته جاری از نقاط خاصی از سایت پارچین انجام دادند بدون اینکه بازرسان آژانس حضور داشته باشند.

وی در ادامه بدون اینکه حضور بازرسان آژانس در نمونه برداری‌های آینده را غیر متحمل بداند، افزود:‌آنها ( متخصصان ایرانی) کاملا از مقررات و استانداردهای آژانس پیروی کرده و سپس نمونه‌ها را به متخصصان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحویل داده‌اند.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یک شنبه در سفری یک روزه به تهران برای اولین بار در طول یک دهه گذشته از پارچین بازدید کرد که رویترز آن را یک حرکت نمادین از سوی آژانس توصیف کرده است.

انتهای پیام

کد N965044

وبگردی