آفتاب

پیشنهاد فرماندار اوهایو برای متوقف کردن توافق هسته‌ای

پیشنهاد فرماندار اوهایو برای متوقف کردن توافق هسته‌ای

فرماندار تندرو اوهایو پیشنهاد داد که سنا باید از "گزینه هسته‌ای" علیه توافق هسته‌ای ایران استفاده کند؛ روندی که تنها به 51 رای نیاز دارد تا مانع این توافق شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سی‌.ان‌.ان، جان کاسیچ، فرماندار اوهایو و نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا گفت:‌ سنای ایالات متحده باید از (قانون مرتبط با) "گزینه هسته‌ای" استفاده کند که فقط به 51 رای نیاز دارد نه 60 رای و چیزی مثل فیلی‌باستر مانع آن نمی‌شود.

گزینه هسته‌ای نقش سنا را تغییر خواهد داد زیرا تنها با یک اکثریت نیز می‌توان قطعنامه‌ای را برای رد توافق هسته‌ای ایران به تصویب رساند.

کاسیچ ادامه داد: زمانی که به چنین معاهده مهمی می‌رسم که من به شدت با‌ آن مخالف هستم، فکر می‌کنم جمهوری خواهان در صحنه نباید اجازه دهند تا به دلیل فیلی‌باستر این توافق متوقف شود.

سناتورهای دموکرات اقدامات جمهوری خواهان برای از مسیر خارجه کردن توافق هسته‌ای را به عقب رانده‌اند. روز پنج‌شنبه سناتورهای جمهوری‌خواه در کسب آراء لازم جهت الحاقیه‌ای که لازم بود ایران اسراییل را به رسمیت بشناسد و زندانی‌های آمریکایی را پیش از لغو تحریم‌ها آزاد کند، ناکام ماندند.

کاسیچ در مناظره تلویزیونی سی‌.ان‌.ان نیز مدعی شده بود که اگر رییس‌جمهور شود در توافق هسته‌ای تغییراتی ایجاد خواهد کرد و هم‌چون دیگر مخالفان درصدد پاره کردن آن بر نخواهد آمد. وی تاکید کرد که مخالف سرسخت توافق هسته‌ای ایران است.

به گزارش ایسنا، تاکنون تلاش‌های جمهوری‌خواهان در تصویب قطعنامه رد توافق هسته‌ای، با مخالفت دموکرا‌ت‌ها در سنا بی‌نتیجه مانده است. روز پنج‌شنبه گذشته نیز رای گیری درباره‌ی این قطعنامه با فیلی‌باستر دموکرات‌ها رو به رو شد و سنا حتی نتوانست به رای‌گیری درباره‌ی آن دست یابد.

انتهای پیام

کد N964906

وبگردی