آفتاب

نتانیاهو: قصد تغییر وضعیت مسجد الاقصی را نداریم

نتانیاهو: قصد تغییر وضعیت مسجد الاقصی را نداریم

تسنیم نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای آرام کردن فلسطینیان و اوضاع متشنج قدس اشغالی به دنبال یورش‌های مکرر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، مدعی شد که قصد تغییر وضعیت این مسجد را ندارند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بنیامین نتانیاهو طی اظهاراتی در جلسه روز گذشته کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد که قصد تغییر وضعیت مسجد الاقصی را ندارند و جماعت اخوان المسلمین، جنبش حماس و جنبش اسلامی در داخل اراضی اشغالی و تشکیلات خودگردان را به تحریک علیه این رژیم متهم کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو ادعا کرد: این ما نیستیم که وضعیت موجود در (مسجد الاقصی) را تغییر می دهیم بلکه برخی طرف ها به طرز خطرناکی [فلسطینیان] را تحریک و ادعاهای بی اساس را ترویج می کنند از جمله اینکه اسرائیل سعی دارد مانع اقامه نماز مسلمانان در مسجد الاقصی شود و یا اینکه مساجد را تخریب نماید.

وی افزود: طرف هایی که این ادعاها را ترویج می کنند اخوان المسلمین، جنبش اسلامی در اسرائیل و حماس و متاسفانه تشکیلات خودگردان هستند.

نتانیاهو همچنین نسبت به خطر پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف از سوی فلسطینیان در شهر قدس اشغالی هشدار داد و مدعی شد که اینها سلاح کشنده ای است و به همین دلیل ما طی روزهای اخیر دستور تیراندازی نیروهای پلیس در قدس را تغییر دادیم.

نتانیاهو هفته گذشته اعلام کرده بود که کابینه وی تصمیم دارد مجازات علیه پرتاب کنندگان سنگ و کوکتل مولوتف را تشدید نماید.

این در حالی است که طی یک هفته گذشته به دلیل یورش های مکرر نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و وادار کردن نمازگزاران فلسطینی به خروج از این مسجد که طی آن ده ها نفر زخمی شدند، اوضاع مسجد الاقصی و قدس متشنج شده است.

52261

کد N964859

وبگردی