آفتاب
/همایش بزرگداشت روز جهانی صلح /

صالحی: امروز تعصب و خشونت جایگزین صلح در جهان شده است

صالحی: امروز تعصب و خشونت جایگزین صلح در جهان شده است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متأسفانه با افزایش افراطی‌گری و برداشت‌های نادرست از ادیان امروز شاهد افزایش تعصب و خشونت به جای صلح در عرصه‌های بین‌المللی هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعباس صالحی در همایش علمی- فرهنگی بزرگداشت روز جهانی صلح با تأکید بر اینکه ادیان جهان همواره پیام‌هایی در جهت صلح و سازش داشتند، گفت: این پیام در همه ادیان به ویژه دین اسلام کاملاً آشکار و مشهود است.

وی ادامه داد: در تمامی ادیان آسمانی تعامل انسان‌ها با یکدیگر و چگونگی صبح و رفتار با بشر آموزش داده شده و بر آن تأکید شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاریخ بشریت و میراث فرهنگی تأثیر زیادی در برقراری صلح و سازش بین انسان‌ها دارد، گفت: با توجه به اینکه همواره در تاریخ از صلح و سازش بین ملل یاد شده است اهمیت بسیاری دارد که ما به میراث فرهنگی یکدیگر احترام گذاشته و آنها را گرامی بداریم. همچنین در ادیان مختلف نیز بر لزوم حفظ میراث فرهنگی ملل مختلف توصیه شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از نکات مهم در برقراری صلح آرامش درونی افراد است چرا که وقتی انسان‌ها با خود سر سازش نداشته باشند قطعاً با دیگران نیز به مشکل برمی‌خورند. از سوی دیگر صلح فقط به معنای نجنگیدن نیست و دایره گسترده تری دارد که به ارتباط بین انسان و انسان و انسان با تاریخ برمی‌گردد.

در نهایت تأکید می‌کنم ادیان ما آیندگان را به صلح دعوت کرده‌اند و پیام‌های معرفتی که از گذشته بر جای مانده است نیز حاکی از چگونگی همزیستی مسالمت آمیز بین انسان‌ها است.

صالحی در پایان با اظهار تأسف از به وجود آمدن قرائت‌های تلخ و نادرست از ادیان مختلف به ویژه اسلام، گفت: متأسفانه تفاسیر نادرستی از اسلام در جهان به وجود آمده است که تعصب را جایگزین صلح کرده است. این در حالی است که ما ‌آیات بسیاری در قرآن داریم که ادیان و ملل مختلف را به صلح و سازش توصیه می‌کند.

انتهای پیام

کد N964779

وبگردی