آفتاب

تعهد 2 میلیارد یورویی لندن برای ساخت نیروگاه برق اتمی

تعهد 2 میلیارد یورویی لندن برای ساخت نیروگاه برق اتمی

دولت لندن قول اختصاص مبلغ 2 میلیارد یورو را برای ساخت یک نیروگاه اتمی در انگلستان توسط یک کنسرسیوم شامل کمپانی‌های چینی داده که نخستین نیروگاه برق اتمی این کشور در چند دهه گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جورج آزبورن، وزیر خزانه داری دولت لندن در جریان سفر به چین این مساله را مطرح کرد و گفت: نیروگاه برق اتمی "هینکلی پوینت" در سامرست،‌ جنوب غرب انگلیس، برای پاسخ دادن به نیازهای مربوط به انرژی بریتانیا و همزمان با کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی چون ذغال سنگ ضرورت دارد.

کنسرسیومی با رهبری کمپانی انرژی فرانسوی به نام EDF قرار است تا پایان سال جاری میلادی درباره سرمایه گذاری در این نیروگاه تصمیم نهایی بگیرد اما مدیر اجرایی این کمپانی، تامین مالی قول داده شده توسط وزیرخزانه داری دولت لندن را مورد استقبال قرار داد.

این کمپانی فرانسوی مقاطعه کار ارشد در کنسرسیومی است که کمپانی دولتی چینی "جنرال نوکلیر کورپوریشن" و کمپانی "نشنال نوکلیر کورپوریشن" نیز شامل آن می‌شوند.

انتظار می‌رود که این کمپانی‌های چینی تامین کننده ارشد مالی در ساخت این نیروگاه برق اتمی باشند و حدود 40 درصد از سهام این پروژه را در اختیار بگیرند.

آزبورن در جریان سفر پنج روزه خود به چین اختصاص این مبلغ را برای ساخت این نیروگاه مطرح کرد.

وی به خبرنگاران گفت:‌ ما کاملا از سرمایه گذاری دولت پکن در این پروژه استقبال می‌کنیم چون این روند باعث افزایش سرمایه گذاری‌های دولت چین در پروژه‌های آتی اتمی در انگلستان می‌شود.

تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری در این نیروگاه برق اتمی درجریان سفر ماه آتی شی جینپینگ، رییس جمهوری چین به انگلیس اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام

کد N964723

وبگردی