آفتاب

لاریجانی: امروز جریان تندرو مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است

لاریجانی: امروز جریان تندرو مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است

رئیس مجلس تاکید کرد: در روزگار ما جریان تندرو و تکفیری مصیبت بزرگی برای جهان اسلام و مسلمانان به وجود آورده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود با تسلیت شهادت امام پنجم شیعیان گفت: امام محمد باقر (ع) موسس مکتب فقه شیعه بوده و در زمان ایشان مشرب‌های فکری ظهور یافت و نقل حدیث درباره تفسیر آیات قرآن اوج گرفت.

وی افزود: همچنین دراین دوران،احادیث درباره مسائل اخلاقی و روایات سیره نبوی لذا زمینه‌های تحریک تفکر اسلامی فراهم شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت امام باقر(ع) در جهت صیانت از سنت نبوی میراث گرانقدری را برای پیروان آن فراهم کرد، تصریح کرد: امام باقر(ع) نماینده واقعی مکتب اهل بیت و از اولین بانیان حدیث و فقه و سیره نبوی از دیدگاه مکتب تشیع است، لذا امام فرمودند به شرق و غرب عالم بروید، جز علم ما علم صحیحی نمی‌یابید.

وی ادامه داد: امام از یک سو با مرجئه مبارزه نمود و از طرفی با کسانی که اسرائیلیات را به داخل فکر اسلامی رسوخ می‌دادند، از طرفی غـُلات شیعه که باعث وهن تفکر اهل بیت بودند. همچنین با کسانی که ادعای مهدویت می‌کردند مبارزه می نمود لذا مبنای صحت راه را برای شیعیان در همراهی با امامان و تبعیت از آنان معرفی فرمودند و در عمل آن را نشان دادند.

لاریجانی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) خطاب به جابرابن عبدالله انصاری خاطرنشان کرد: امام می فرماید:«ای جابر کافی نیست که کسی خود را در میان شیعیان بنمایاند؛ آن هم با این بهانه که دوستدار اهل بیت است. به خدا سوگند شیعه ما کسی نیست جز آن که تقوا ورزد و از خدا اطاعت کند. ای جابر مذهب را به این مپندار که کسی صرفا بگوید من علی را دوست دارم و بر ولایت او هستم. در واقع باید اهل عمل باشند.»

لاریجانی با اشاره به اینکه در روزگار ما دو موضوع بسیار پر اهمیت است، یادآور شد: عدم توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر که متاسفانه این فریضه مهم در بین پیروان اهل بیت مورد غفلت واقع شده است؛ در جهان اسلام که به طریق اولی دیگر موضوع جریان تندرو و تکفیری است که مصیبت بزرگی برای مسلمانان به وجود آورده است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه گروه‌های تکفیری به هیچ مسلمانی رحم نمی‌کنند، اظهار داشت: در کتاب الفتن از امام علی (ع) نقل است که فرمودند هر گاه پرچم‌های سیاه را دیدید زمین‌گیر شوید و دست و پای خود را حرکت ندهید و به آن گروه‌ها نپیوندید، این ها قوم ضعیفی هستند که ظاهر می‌شوند و اهمیتی ندارند، دلهایشان چون آهن سخت است، دولت دارند، به هیچ عهد و پیمانی وفا نمی‌کنند، ادعای حق می‌کنند اما اهل حق نیستند، اسماء آنها کنیه است، به روستاها و آبادی‌ها منسوبند، موهایشان همانند موهای زنان آزاد است، سرانجام آنان در میان خود دچار اختلاف می‌شوند سپس خداوند حق را با هر کس که بخواهد زنده می‌کند که نشانه‌های این قوم بدکار و ستمکار که بدترین ستم را بر مسلمانان روا می‌دارند در این روایت مشهود است.

29220

کد N964541

وبگردی