آفتاب

بحرانی شدن وضعیت خدمات پزشکی در یمن/ ده‌ها کشته دیگر در حملات سعودی‌ها

بحرانی شدن وضعیت خدمات پزشکی در یمن/ ده‌ها کشته دیگر در حملات سعودی‌ها

در حالی که سازمان پزشکان بدون مرز وضعیت خدمات پزشکی در یمن را وخیم اعلام کرده، حملات هوایی و زمینی ائتلاف متجاوز عربستان همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین حملات بیش از 70 غیر نظامی به خاک و خون کشیده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ)، سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هزاران یمنی در مناطق مختلف این کشور به کمک‌های فوری پزشکی، غذا و پناهگاه نیاز دارند. در این بیانیه آمده است که بخش بهداشت از اوضاع کنونی و جنگ بسیار تاثیر پذیرفته و باعث شده سوخت، دارو و تجهیزات پزشکی کمیاب شود.

در این بیانیه تاکید شده است: بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت و آمبولانس‌ها به دلیل جنگ آسیب جدی دیده‌اند. حملات نظامی زندگی و سلامتی بیماران و کارکنان مراکز پزشکی را به خطر می‌اندازد. از مارس 2015 بیش از 13 هزار و 370 زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

در همین راستا با ادامه حملات عربستان به استان صعده و تعز بیش از 70 یمنی کشته شدند. به گفته منابع یمنی جنگنده‌های عربستان بازاری در استان صعده را هدف قرار دادند که به کشته شدن بیش از 50 یمنی انجامید.

در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز پادگانی در استان جیزان عربستان را با چهار موشک هدف قرار دادند. ارتش یمن و کمیته‌های مردمی همچنین یک خودروی نظامی عربستان در منطقه المصفق را منهدم کردند که در این حمله پنج نظامی عربستانی کشته شدند.

حملات ارتش و کمیته‌های مردمی در حالی ادامه دارد که جنبش انصارالله اخیراً تاکید کرده که نفوذ به عمق عربستان یکی از گزینه‌های پیش‌روی آنهاست.

همزمان در استان مأرب نیز درگیری‌های زمینی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن رخ داد که طی این درگیری‌ها چند تن کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور در تماس تلفنی با رئیس جمهور مستعفی یمن با وی درباره آخرین تحولات این کشور به ویژه اوضاع نظامی و عملیات ائتلاف متجاوز عربی در استان‌ها و شهرهای یمن گفتگو کرد.

انتهای پیام

کد N964466

وبگردی