آفتاب

اولاند: همه کشورهای اروپایی باید مهاجران را بپذیرند

اولاند: همه کشورهای اروپایی باید مهاجران را بپذیرند

رئیس‌جمهوری فرانسه در بحبوحه نگرانی‌ها درباره نحوه تقسیم موج گسترده پناهجویان در اروپا گفت که هیچ کشور اروپایی‌ نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت پذیرش مهاجران شانه خالی کند و هیچ کشوری از این مسئولیت معاف نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سفر به مراکش گفت: توزیع مجدد پناهجویان باید شامل حال تمام کشورهای اروپایی شود. هیچ کشوری معاف نیست در غیر اینصورت ما دیگر نمی‌توانیم بخشی از یک اتحادیه با ارزش‌ها و اصول یکسان باشیم.

اولاند قرار است پس از مراکش روز چهارشنبه راهی نشست بحران اتحادیه اروپا شود و درباره پیشنهاد اختلاف‌بر‌انگیز توزیع 120 هزار مهاجر در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند.

اولاند وزیر کشور فرانسه را مسئول دفاع از طرح سهمیه اجباری در نشست با همتایان خود در روز سه‌شنبه کرده است. نشست مذکور قرار است پیش از نشست روز چهارشنبه 28 رهبر اتحادیه اروپا برگزار شود. رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: ما معتقدیم که این مکانیزم موثر است و کشورها باید به اجرای آن متعهد شوند و این نباید تنها درباره کشورهایی باشد که همیشه از پناهجویان استقبال کرده‌اند.

شماری از کشورهای شرق اروپا خصوصا مجارستان، لهستان، جمهوری چک و اسلواکی از پذیرش طرح قبول سهمی از پناهجویان بر اساس سهمیه امتناع می‌کنند.

انتهای پیام

کد N964427

وبگردی