آفتاب
مرکل:

مسئله مهاجران تنها مشکل آلمان نیست

مسئله مهاجران تنها مشکل آلمان نیست

صدراعظم آلمان با اشاره به اقدامات اخیر کشورهای شرق اروپا خواستار مسئولیت پذیری بیشتر کشورهای اروپایی نسبت به مسئله مهاجران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از کشورهای اروپایی خواست نسبت به بحران مهاجران مسئولیت بیشتری از خود نشان دهند. وی گفت کشورش به تنهایی نمی تواند با این مشکل روبرو شود.

مرکل که در جمع اعضای اتحادیه های تجاری آلمان صحبت می کرد گفت: هرچند رسیدگی به امور مهاجران یک مسئله انسانی است ولی بحران مهاجران تنها مشکل آلمان نیست بلکه تمام کشورهای اروپایی باید خود را نسبت به آن مسئول بدانند.

در میان اخباری که درباره مهاجران منتشر می شود خبرهایی نیز از مهاجران کشورهای دیگر رسیده که به خاطر مسائل اقتصادی کشور خود را به مقصد اروپا ترک می کنند. مرکل با اشاره به این مسئله خاطر نشان کرد که آلمان برای کمک به مهاجران آمادگی و اشتیاق دارد ولی این کشور به تنهایی نمی تواند این بار را تحمل کند.

وی خطاب به مهاجرانی که به دلایل اقتصادی کشور خود را ترک کرده اند، هشدار داد آلمان نمی تواند آنها را بپذیرد. چند روز پیش کشورهای کرواسی و مجارستان تعداد زیادی از مهاجران را از کشور خود اخراج کردند. بسیاری از مهاجران در خارج از مرزهای این دو کشور با سیم های خاردار و تانک های نظامی مواجه شدند.

صدراعظم آلمان با اشاره به این اقدام کشورهای شرق اروپا یادآور شد کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مقابل چالش های پیش روی این اتحادیه سهم یکسانی دارند و باید مسئولیت بیشتری قبول کنند.

روز سه شنبه گذشته کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره طرحی بحث و گفتگو کردند که طبق آن ۱۲۰ هزار مهاجر را تا دو سال آینده در این اتحادیه بپذیرند.

کد N964275

وبگردی