آفتاب

دیدار امیر عبداللهیان با معاون وزیر دارایی آفریقای جنوبی

دیدار امیر عبداللهیان با معاون وزیر دارایی آفریقای جنوبی

معاون وزیر دارایی و خزانه‌داری آفریقای جنوبی که در راس هیات مالی از ایران دیدن می‌کند، با امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ملاقات و درباره رایزنی‌هایی که با مقامات ایرانی انجام داده است گزارشی ارائه کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار جوناس، معاون وزیر دارایی آفریقای جنوبی گفت که کشورش برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است به همین دلیل با هیاتی از کارشناسان مالی، بیمه، بانکی و سرمایه‌گذاری به ایران آمده است تا مسیر همکاری‌های بیش‌تر تجاری و اقتصادی بین دو کشور را هموار کنند.

امیرعبداللهیان که ریاست ایرانی کمیته سیاسی پیگیری اجرای توافقات کمیسیون مشترک عالی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی را بر عهده دارد هم گفت: کسانی که در دوران تحریم با ما بوده‌اند در دوران پسا تحریم از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و آفریقای جنوبی یکی از این کشورهاست.

معاون ظریف از شتاب گرفتن روند مثبت روابط بین دو کشور ظرف چند ماه اخیر ابراز خوشحالی کرد و گفت ما برای توسعه مناسبات با کشوری که مردم ما آن را به‌نام نلسون ماندلا، قهرمان صلح و آزادی می‌شناسند هیچ محدودیتی نداریم.

انتهای پیام

کد N964144

وبگردی