آفتاب

افسر آمریکایی واشنگتن را به حمایت از داعش متهم کرد

افسر آمریکایی واشنگتن را به حمایت از داعش متهم کرد

یک افسر سابق نیروی زمینی آمریکا و تحلیلگر ضدتروریسم گفت: هدف واشنگتن در برنامه آموزش به اصطلاح شبه‌نظامیان میانه‌رو به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش تحویل سلاح به نیروهای مخالف سوری است که برای سرنگون کردن بشار اسد تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسکات بنت، افسر سابق نیروی زمینی آمریکا و یکی از تحلیلگران امور مبارزه با تروریسم در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: هدف نهایی برنامه واشنگتن برای آموزش گروه‌هایی در خاورمیانه به بهانه مبارزه با داعش در واقع تامین سلاح برای نیروهای مخالف سوری است که خواهان سرنگونی دولت بشار اسد هستند.

وی همچنین اظهار کرد که علاوه بر آن آمریکا به تامین خود داعش نیز پرداخته است.

بنت گفت: آمریکا در حال تحویل سلاح، مهمات و غذا به نیروهای داعش است. عملیات آمریکا استفاده از مزدوران داعش به عنوان یک نیروی بی‌ثبات‌کننده در سوریه است.

بنت هشدار داد: جعبه پاندورا در سوریه باز شده و این نیروهای مزدور در دورنمای سیاسی سوریه تبدیل به یک تفاله مسموم شدند.

وی همچنین سیاست خاورمیانه واشنگتن را محکوم کرد و نقش روسیه در شکست دادن داعش را تایید کرد. با این حال وی گفت کاخ سفید از انجام چنین کاری سر باز زده است.

بنت اظهار کرد: من واقعاً امیدوارم نفوذ روسیه و ولادیمیر پوتین در مساله حمله به داعش باعث تشکیل یک ائتلاف از کشورهای متحد با بلندپروازی و هدف صادقانه شکست دادن این افراط‌گران شود.

وی همچنین از آمریکا خواست حمایت از مزدوران را متوقف کند اما واشنگتن به طرزی شگفت‌انگیز در انجام این کار کوتاهی کرده است.

این افسر آمریکایی همچنین به گزارش‌های محرمانه درباره برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس که مشغول به پولشویی در بانک‌های سوئیس و تحویل این پول‌ها به افراط‌گران هستند، اشاره کرد.

سال گذشته میلادی دولت اوباما برنامه‌ای را به منظور آموزش به اصطلاح شورشیان میانه‌رو سوری برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه اعلام کرد.

چند روز پیش ژنرال لوید آستین، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور گفت: این برنامه واشنگتن از زمان‌بندی عقب مانده است و هدف آموزش 15 هزار شورشی در عرض سه سال برآورده نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N964132

وبگردی