آفتاب
معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد؛

لزوم تعمیق همکاریهای استراتژیک میان دمشق و بغداد

لزوم تعمیق همکاریهای استراتژیک میان دمشق و بغداد

«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با یک هیئت عراقی در دمشق بر لزوم تعمیق همکاری های استراتژیک میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه امروز یکشنبه با یک هیئت عراقی در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این دیدار با تأکید بر لزوم تعمیق همکاریهای استراتژیک میان دمشق و بغداد، گفت: تعمیق این دسته از همکاری ها به پایان یافتن چالش هایی که دو کشور با آنها مواجه هستند، خواهد انجامید.

معاون وزیر خارجه سوریه در جریان دیدار با اعضای این هیئت عراقی تصریح کرد: بسیاری از چالش های که دو ملت عراق و سوریه با آن مواجه هستند، به سیاست های آمریکا و غرب در حمایت از تروریسم بازمی گردد.

المقداد با تأکید بر لزوم تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی میان عراق و سوریه، اظهار داشت: باید با هرگونه تلاش که وحدت و تمامیت ارضی سوریه و عراق را هدف قرار داده است، مقابله کرد.

 فیصل المقداد شب گذشته نیز با اشاره به روابط میان مسکو و دمشق گفته بود: روسیه و سوریه به لحاظ سرنوشت و جغرافیا با یکدیگر هم سرنوشت هستند و این ارتباط در ضمیر دو ملت ریشه دارد.

وی تصریح کرده بود: تروریسمی که آمریکا و مزدوران آن در منطقه همچون عربستان سعودی بنا نهادند در منطقه منتشر شده است، این تروریسم به کشورهای دیگر منطقه و سپس به تمامی جهان منتقل خواهد شد.

معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به طرح دیمستورا نماینده سازمان ملل برای حل بحران سوریه نیز گفته بود: طریح دیمستورا نماینده سازمان ملل برای حل بحران سوریه را بررسی کرده و در زمان مناسب موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

کد N964045

وبگردی