آفتاب

پوتین: روسیه توان نظامی خود را افزایش می‌دهد

پوتین: روسیه توان نظامی خود را افزایش می‌دهد

ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ سنتر 2015، از برنامه راهبردی این کشور برای افزایش توان نظامی خود در بخش های مختلف خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد: پوتین، در جلسه کمیسیون نظامی-صنعتی در استان اورنبورگ اعلام کرد که رزمایش 'سنتر-2015' بر مشخصات عالی سیستم های تسلیحاتی روسیه تاکید کرده و توانمندی های موسسات دفاعی را نشان داده است.
وی گفت: از آغاز سال جاری جنگ افزارهای جدیدی به نیروهای مسلح کشور تحویل داده شده است که از جمله آنها جنگنده های 'سوخو-35' و 'سوخو-35س'، بالگردهای 'می-8م ت و 51'، رادارها و انواع مختلف نفربرهای زرهی هستند.
رئیس جمهوری روسیه همچنین خواستار آغاز تولید بومی بعضی از قطعات برای فن آوری های پیشرفته نظامی شد و گفت 'روسیه در این راستا اقدام می کند'.
رزمایش راهبردی نیروهای مسلح روسیه به نام 'سنتر-2015' از روز 14 تا 20 سپتامبر در استان اورنبورگ برگزار می شود که در آن حدود 95 هزار نظامی، 7 هزار قبضه ادوات و جنگ افزارهای سنگین، 170 فروند هواپیما و 20 فروند ناو جنگی و کشتی پشتیبانی در این رزمایش شرکت دارند.
نیروهای شرکت کننده در این رزمایش در جریان عملیات ویژه نظامی به جستجو و نابودی دشمن فرضی شامل افراد مسلح غیرقانونی می پردازند.

4949

کد N963834

وبگردی