آفتاب

قول مساعد نماینده رشت به مربیان پیش دبستانی گیلانی

قول مساعد نماینده رشت به مربیان پیش دبستانی گیلانی

در پی اعتراض مربیان پیش دبستانی که به دلیل عدم استخدام از سوی آموزش و پرورش در مقابل استانداری گیلان تجمع کرده بودند، حسن تامینی، نماینده مردم رشت به معلمان معترض قول داد که به جد پیگیر مشکل‌شان باشد و نوید داد که مشکل‌شان را حتما برطرف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، تامینی لیچایی که در جمع معلمان معترض حضور یافته بود، افزود: معلمان زحمتکش پیش‌دبستانی‌ نگرانی‌هایی درباره آینده شغلی خود داشتند که نگرانی‌شان هم به حق بوده و باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: با وجود مصوباتی که مجلس داشته و به نوعی به آموزش و پرورش اجازه داده شد که براساس تعداد معینی از معلمان حق‌التدریسی را استخدام کند، بیم آن می‌رفت که این عزیزانی که سال‌ها کار کرده بودند و شاید بالای ده سال هم سابقه داشتند، بلاتکلیف بمانند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با توجه به ریشه گرفتن این مشکل در گذشته، گفت: بر اساس شرایطی که در گذشته وجود داشت، متأسفانه کار این عزیزان پیگیری نشده بود؛ مجلس مصوبه‌ای داشت که براساس آن وزارت به مراکز آموزش و پرورش در استان‌ها ابلاغ کرده بود که با توجه به نیازی که هست به عنوان حق‌التدریسی از این عزیزان استفاده شود، خیلی از استان‌ها مثل زاهدان، سیستان و بلوچستان، یزد و غیره به این معلمان نیاز داشتند، استان گیلان در بعضی از مقاطع و رشته‌ها نیاز داشت اما بعضی‌ها را هم تقریبا عدم نیاز اعلام کرده بود و فضایی را ایجاد کرده بود که نگرانی‌هایی در خصوص تعیین تکلیف تعداد خیلی زیادی از عزیزانی که سال‌ها زحمت کشیده بودند، وجود داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه قبلا به کارگیری نیروها متناسب با نیاز انجام نشده بود و همین موضوع سبب شد که با توجه به مصوبه مجلس فضای کافی برای تعیین تکلیف‌شان وجود نداشت. امروز عزیزان معترض نظرشان این بود که اگر می‌خواهند حق‌التدریسی‌ها را استخدام کنند همه کسانی که این مسیر سخت را با هم طی کرده‌اند، باید مشمول استخدام شوند.

نماینده مردم رشت گفت:ما امروز در حوزه استانداری، سه نماینده شهرستان رشت در مجلس و مدیرکل آموزش و پرورش استان، جلسه‌ای داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که همه این عزیزان باید تعیین تکلیف شوند و شرایطی را فراهم کنیم که ان‌شاءالله از این بلاتکلیفی خارج شوند. در حال حاضر کارگروهی تشکیل شده و ما نمایندگان بدلیل اینکه امروز باید در مجلس باشیم گفتیم از این

عزیزان پیش دبستانی هم نمایندگانی باشند تا بتوانیم ان‌شاءالله موارد و جذب این عزیزان را در اولین فرصت محقق کنیم.

نماینده مردم رشت تاکید کرد: فردا هم ما نشستی با حضور نمایندگان و وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم. چون در بعضی از استان‌ها مثل استان‌ ما تعداد زیادی از این عزیزان درگیر این مشکل هستند، ان‌شاءالله بتوانیم راهکارهایی را برای حل این مشکل پیدا کنیم.

تامینی در پاسخ به اینکه احتمال به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها چقدر خواهد بود؟ گفت: صد درصد این اتفاق می‌افتد، همه باید موظف به اجرای قانون باشند، اما در چنین مواردی باید همکاری‌هایی انجام دهیم تا معلمان زحمتکش دچار خسران نشوند و برای اینکه وضعیت آنان تعیین تکلیف شود، تمام تلاش خود را می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N963700

وبگردی