آفتاب
در دیدار با آمانو

ظریف: امیدواریم با پایان مذاکرات پرونده طولانی اتهامات علیه ایران مختومه شود

ظریف: امیدواریم با پایان مذاکرات پرونده طولانی اتهامات علیه ایران مختومه شود

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته وارد تهران شد، صبح امروز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این مذاکرات دو طرف پیرامون ابعاد و روند اجرایی شدن نقشه راه مورد توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبادل نظر کردند.

ظریف در این مذاکرات خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طی سالهای گذشته همکاری خوب و فعالی در مسیر شفاف سازی برنامه هسته‌ای خود داشته است و انتظار می رود با پایان مذاکرات پرونده طولانی اتهامات بی اساس در خصوص ابعاد غیر صلح آمیز برنامه هسته ای ایران مختومه شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اراده جدی ایران برای تداوم همکاریهای فی مابین ابراز امیدواری کرد روند همکاریهای آتی ایران و آژانس برخی گمانه‌زنی‌های منفی در افکار عمومی کشورمان نسبت به این نهاد تخصصی بین المللی و جایگاه حرفه ای آن را به طور کامل مرتفع سازد.

آمانو نیز ضمن توصیف برجام به عنوان آزمونی برای دیپلماسی جهانی سفر خود به تهران را در مسیر تقویت همکاری فی مابین توصیف کرد .

مدیرکل آژانس بین المللی انژی اتمی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این سفر در چارچوب تعامل فی مابین مفید و کمک کننده باشد، برنامه و تقویم کاری آژانس در جهت اجرایی شدن برجام را تشریح کرد.

دو طرف در این مذاکرات برخی تحولات متعاقب پایان مذاکرات هسته‌ای و حصول برجام در صحنه بین المللی را مرور کردند.

انتهای پیام

کد N963658

وبگردی