آفتاب

دعوت هند از عمر البشیر برای سفر به دهلی

دعوت هند از عمر البشیر برای سفر به دهلی

وزارت خارجه سودان اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور به صورت رسمی از سوی نخست‌وزیر هند دعوت شده تا برای شرکت در نشست سران هند و کشورهای آفریقایی به دهلی سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان، ابراهیم غندور، وزیر خارجه سودان پس از دیدار عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور با وزیر خارجه هند اعلام کرد که خارطوم دعوتی رسمی از سوی هند برای مشارکت البشیر در نشست سران هند و کشورهای آفریقایی در اواخر اکتبر آتی دریافت کرده و رئیس‌جمهور نیز با این دعوت موافقت کرده است.

دادگاه کیفری بین‌المللی در سال 2009 و 2010 حکم بازداشت البشیر را به اتهام جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی در اقلیم دارفور، واقع در غرب این کشور صادر کرد.

البشیر که در ژوئن گذشته به آفریقای جنوبی سفر کرده بود از سوی دادگاه پرتوریا برای مدتی ممنوع الخروج شد اما دولت آفریقای جنوبی به این حکم توجهی نکرد و البشیر با هواپیمای شخصی از یک پایگاه نظامی این کشور را ترک کرد.

او ماه گذشته نیز به چین رفت و در جشن سالگرد پیروزی چین بر ژاپن در جنگ جهانی دوم شرکت کرد.

بر اساس معاهده رم که دادگاه کیفری بین‌المللی طبق آن تاسیس شده، کشورهای امضا کننده این معاهده ملزم هستند به محض ورود محکومان دادگاه کیفری به مرزهای آنها وی را بازداشت کنند. هند عضو این معاهده نیست.

انتهای پیام

کد N963656

وبگردی