آفتاب
امام جمعه اردبیل:

برای تقسیم نشدن جامعه به طبقات ظالم و مظلوم به حوزه‌های علمیه نیاز داریم

برای تقسیم نشدن جامعه به طبقات ظالم و مظلوم به حوزه‌های علمیه نیاز داریم

امام جمعه اردبیل گفت: حوزه‌های علمیه از لحاظ تربیتی وظیفه اجتماعی مهمی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم کلنگ زنی ساختمان حوزه علمیه برادران گرمی مغان در شهرک ولیعصر (عج) این شهرستان با اشاره به این‌که «حوزه‌های علمیه از لحاظ تربیت نسلی پویا و متعهد وظیفه اجتماعی مهمی را بر عهده دارند» خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه به طبقات فقیر و غنی و ظالم و مظلوم تقسیم نشود و بدعت‌ها و آداب و رسوم غلط که به دین و دیانت ضرر می‌رسانند اصلاح شوند به حوزه‌های علمیه نیاز داریم.

وی با بیان این‌که «استقلال کشور مرهون روحانیت است» اضافه کرد: علمای بزرگ در طول تاریخ برای بقای دین، جان خود را نثار کرده‌اند.

عاملی با اشاره به این‌که «اگر امام راحل نبود ملت را به واسطه سیاست‌های نادرست کشور به سوی دروازه‌های به اصطلاح تمدن رهسپار می‌کردند» شخصیت برجسته و تاریخ ساز امام امت را حاصل حوزه‌های علمیه دانست.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل نیز در این مراسم افزود: چهار هزار و 513 مترمربع زمین برای احداث ساختمان حوزه علمیه برادران گرمی مغان تامین شده و ساختمان حوزه برای تربیت 150 طلبه با امکانات آموزشی، اداری، حجره و شش واحد استادیار احداث خواهد شد.

وی با بیان این‌که «نقشه ساختمان تهیه و در دایره فنی حوزه علمیه قم تایید شده است» خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا یک سال بعد اسکلت ساختمان تکمیل شود و برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه به همیاری و همکاری مسئولان، خیرین و اهالی نیاز داریم.

نوروزی هزینه هر متر مربع اجرای این پروژه تا تکمیل اسکلت را یک هزار و 750 ریال ذکر کرد.

میرعلی رحیمی‌زاد سرپرست فرمانداری گرمی مغان نیز نسبت به تامین دو میلیارد ریال اعتبار برای احداث حوزه علمیه برادران این شهرستان قول مساعد داد.

برخی از مسئولان و اهالی حاضر در آیین کلنگ زنی هزینه احداث چند مترمربع از پروژه را تقبل کردند.

حوزه علمیه خواهران در گرمی مغان از سال 1379 تاسیس شده و حوزه علمیه برادران این شهرستان هم اکنون با 75 طلبه در ساختمان استیجاری فعال است.

انتهای پیام

کد N963545

وبگردی