آفتاب

انتقاد نماینده پاکدشت از مجهز نبودن ستاد بحران

انتقاد نماینده پاکدشت از مجهز نبودن ستاد بحران

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل روز جمعه در استان تهران از نبود تجهیزات و امکانات لازم در اختیار ستاد بحران کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، فرهاد بشیری در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: روز جمعه بارندگی هایی در کشور داشتیم که متاسفانه در پاکدشت و برخی مناطق کشور خسارات جانی و مالی به مردم وارد شد که برای درگذشتگان این حادثه طلب رحمت و برای خانواده های آن‌ها نیز آرزوی صبر می کنیم.

وی ادامه داد: سیلاب وارد اماکن و منازل عمومی شد و خساراتی به ساختمان ها و اثاثیه مردم وارد کرد که استاندار تهران ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و کلیه مسئولان مربوطه لازم است خسارات وارده را هر چه سریعتر پرداخت کنند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس خاطر نشان کرد: ستاد بحران کشور نیز برای اطلاع رسانی همه جانبه در مواقع حوادث طبیعی و قبل از آن باید از همه امکانات رسانه ای به ویژه صدا و سیما استفاده کند تا مردم گرفتار بلایای طبیعی مانند سیلاب در بستر رودخانه ها به خصوص رودخانه های فصلی نشوند.

بشیری در ادامه گفت:‌ مدیریت بحران کشور برنامه ها و راهکارهای همه جانبه برای آماده بودن وسایل و تجهیزات مورد نیاز و امداد‌رسانی لازم را داشته باشند تا در مواقع نیاز وسایل آن‌ها مهیا باشد، همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز را در بسیاری از موارد در اختیار ندارند که لازم است به این موضوع رسیدگی شود.

این نماینده مجلس همچنین نسبت به ساماندهی مسیر سیلاب ها به ویژه رودخانه های فصلی به مسئولین مربوطه تذکر داد و افزود: ساختار فعلی ستاد بحران کشور برای حوادث جزئی نیز پاسخگو نیست و ضرورت دارد همه دستگاه های مرتبط با هم اندیشی به ویژه هنگام تصویب لایحه مدیریت بحران کشور تدابیر خاصی اتخاذ کنند.

انتهای پیام

کد N963437

وبگردی