آفتاب
آقامیری:

خواهران طلبه در زمینه‌های فرهنگی می‌توانند پررنگ ظاهر شوند

خواهران طلبه در زمینه‌های فرهنگی می‌توانند پررنگ ظاهر شوند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: در حال حاضر در کشور غیر از حوزه‌های علمیه جامعةالزهراء و خراسان رضوی، حدود 50 هزار طلبه خواهر داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: در حال حاضر در کشور غیر از حوزه‌های علمیه جامعةالزهراء و خراسان رضوی، حدود 50 هزار طلبه خواهر داریم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری صبح امروز در آیین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران که با حضور جمعی از طلاب در مصلای شاه عبدالعظیم‌الحسنی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در سال 63 با نظر امام خمینی (ره) تشکیل شد که اساتید زیادی عضو این هیأت بودند از جمله آنها آیت‌الله فاضل و آیت‌الله مشکینی بودند و قرار بر این بود که جامعةالزهرا با همان گستردگی در قم تأسیس شود اما در سال 75 حوزه‌های علمیه خواهران با این سبک و سیاق فعلی با نظر آیت‌الله خامنه‌ای و مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی بنا شد.

وی گفت: از سال 75-76 تاکنون حدود 470 مدرسه علمیه در کل کشور توسط خیرین تأسیس شده است که از این تعداد سهم تهران کمتر از 14 درصد یعنی 62 مدرسه است، اما درخواست تأسیس 15 مدرسه دیگر را نیز داده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران عنوان کرد: در کمتر از 20 سال شاهد توسعه حوزه‌های علمیه خواهران بودیم چون نیمی از جمعیت کشور خواهران هستند و آنها همواره در سال‌های جنگ و جبهه و پیش از انقلاب و پس از انقلاب سهم مهمی را در جامعه داشته‌اند و جوانان این مرز و بوم توسط همین مادران تربیت می‌شوند. در حال حاضر در کشور غیر از حوزه‌های علمیه جامعةالزهراء و خراسان رضوی که به صورت مستقل اداره می‌شوند حدود 50 هزار طلبه خواهر داریم.

آقامیری افزود: حدود هزار نفر از خواهران هم فارغ‌التحصیل شده‌اند و فکر می‌کنم در ‌آینده اگر راهی برای ورود خواهران به مساجد باز کنیم که آنها پرسش‌های خانم‌ها را پاسخ بدهند این امر بسیار مفید خواهد بود و در این صورت دانش‌آموختگان زن حوزه‌های علمیه جایگزین مبلغان محلی می‌شوند.

وی گفت: بحث سبک زندگی بسیار اهمیت دارد. زندگی‌های امروزی کوچک شده است و همین کوچکی زندگی سبب شده که خانم‌ها به بیرون بیشتر توجه کنند و آنها مجال معنوی خود را در خارج از خانه دنبال می‌کنند و بهترین مکان برای آنها حضور در حوزه‌های علمیه است. حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه‌های فرهنگی می‌توانند بسیار پررنگ ظاهر شوند و اقدامات مفیدی را در این عرصه انجام بدهند.

انتهای پیام

کد N963392

وبگردی