آفتاب
اجمالی/در نشست خبری با همتای هلندی؛

ظریف: آمریکا بعد از برجام بی اعتمادی ملت ودولت ایران را جبران نکرد

ظریف: آمریکا بعد از برجام بی اعتمادی ملت ودولت ایران را جبران نکرد

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ملت و دولت ایران نسبت به آمریکا بی اعتماد است گفت:متاسفانه بعد از برجام با صحبت هایی که مقامات آمریکایی داشته اند کمکی به بازگرداندن اعتماد از دست رفته نکرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با برت کوئن داس وزیر خارجه هلند دیدار کرد و سپس وزرای خارجه دو کشور در نشست خبری مشترک به سوال خبرنگاران پاسخ دادند.

محمد جواد ظریف در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه ملت و دولت ایران به آمریکا اعتماد ندارند گفت: متاسفانه بعد از برجام بحث های که توسط مقامات آمریکایی در مورد برجام شکل گرفته است کمکی به بازگرداندن اعتماد از دست رفته از آمریکا نکرده است.

وی افزود: امیدواریم که مقامات آمریکایی در اجرای توافق نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا بتوانند مقداری از عدم اعتمادی که طی دهه های گذشته ایجاد شده است را جبران کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما آمادگی داریم با شرکای خود در اتحادیه اروپا در حوزه های مختلف سیاسی و فرهنگی همکاری و همراهی داشته باشیم. موضوعات منطقه ای و بین المللی نیز می تواند زمینه خوبی برای همکاری میان دو کشور و همچنین دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه باشد.

ادامه دارد...

 

کد N963234

وبگردی