آفتاب

مذاکره آمریکا و چین حول محور یک توافق امنیت سایبری

مذاکره آمریکا و چین حول محور یک توافق امنیت سایبری

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: آمریکا و چین در هفته‌های اخیر مذاکرات فوری در خصوص یک توافق امنیت سایبری برگزار کرده‌اند و احتمالا هنگامی که رئیس جمهوری چین روز پنج شنبه در سفری رسمی وارد واشنگتن شود، حصول توافق‌نامه‌ای را در این زمینه اعلام خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ناشناسی که در این مذاکرات شرکت داشتند، نوشت: این توافقنامه به حملات سایبری به نیروگاه‌ها، شبکه‌های موبایل و بیمارستان‌ها می‌پردازند. با این حال توافق اولیه احتمالا شامل پیشنهاد هرگونه محافظت در برابر اکثر این حملات نخواهد بود.

این در حالی است که کاخ سفید هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته خواستار ایجاد چارچوب بین‌المللی برای محافظت از اینترنت از تبدیل شدن به یک سلاح برای تهاجم ملی شد.

وی همچنین گفت، در مذاکراتش با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین مساله امنیت سایبری در راس برنامه قرار دارد.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، یکی از اهداف اصلی مذاکره کنندگان آمریکایی ترغیب رهبران چینی به پذیرش اصول و مقرراتی است که اخیرا یکی از گروه‌های سازمان ملل آن را تصویب کرده است.

یکی از این اصول و قوانین این است که هیچ کشوری اجازه ندارد در زمان صلح دست به فعالیت‌های سایبری بزند که تاسیسات زیربنایی مهم کشور دیگری را از کار می‌اندازد.

انتهای پیام

کد N963177

وبگردی