آفتاب

پوتین: تدارکات دفاعی روسیه در سال 2015 تکمیل می‌شود

پوتین: تدارکات دفاعی روسیه در سال 2015 تکمیل می‌شود

رییس جمهوری روسیه اعلام کرد، تدارکات دفاعی کشور در سال جاری میلادی به صورت کلی در حال تکمیل شدن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به تحولات و پیشرفت‌های دفاعی کشور برای 2015 اشاره کرد و گفت:‌ تدارکات دفاعی روسیه به صورت کلی در سال جاری میلادی و در زمان تعیین شده، تکمیل می‌شود.

وی در جریان نشستی در کمیسیون نظامی – صنایع روسیه گفت: حدود 2250 واحد از تجهیزات مدرن در اختیار ارتش روسیه قرار گرفته است که از آن میان می‌توان به جنگنده‌های su-35، su-32S، هلیکوپترهای Mi-8MTV51،‌ رادارها،‌ خودورهای جدید ضربت هوایی،‌ خودروهای نفربر زرهی و سیستم‌های هوابرد بدون سرنشین اشاره کرد.

به گفته رییس جمهوری روسیه، نیروهای مسلح کشور 52 درصد از تسلیحاتی را که قرار است تا پایان سال جاری میلادی دریافت کنند، تحویل گرفته‌اند. این تعداد نشاندهنده ظرفیت بالای ارتش و صنایع دفاعی کشور است.

رییس جمهوری روسیه همچنین به مساله پیشرفت قابل ملاحظه ارتش در سال جاری میلادی اشاره کرد و گفت:‌ اوضاع در صنایع دفاعی روسیه و همچنین ارتش کشور به صورت چشمگیری ارتقا یافته است.

اوایل سپتامبر سال جاری میلادی وزارت دفاع روسیه مدعی شد که در سال گذشته میلادی 95 درصد از سفارش‌های دفاعی ارتش کامل شده است و انتظار می‌رود که تمامی این سفارش‌ها در سال جاری میلادی کاملا به ارتش تحویل داده شود.

ولادیمیر پوتین همچنین به این مساله اشاره کرد که کشور باید از نظر تولید محصولات دفاعی به خودکفایی کامل دست پیدا کند.

وی همچنین بر این مساله تاکید کرد که روسیه باید به سمت جایگزینی قطعات پیشرفته برای تجهیزات ارتش قدم بردارد که البته چارچوب زمانی برای تولید و تحویل این قطعات بسیار محدود است و کشور باید به سرعت به این هدف دست پیدا کند.

رییس جمهوری روسیه همچنین خواستار ثبات مالی در بخش صنایع دفاعی شده و افزود: ایجاد توازن در امور مالی برای ارتقای بخش صنایع دفاعی کشور بسیار ضرورت دارد. همچنین باید سرمایه گذاران دیگر را برای شرکت‌های دفاعی به منظور تضمین توسعه در بخش‌های صنایع نظامی و تکنولوژی دفاعی جذب کرد.

انتهای پیام

کد N963058

وبگردی