آفتاب

90 شهید و بیش از 130 زخمی حاصل حملات ائتلاف سعودی به صنعاء‌ و صعده

90 شهید و بیش از 130 زخمی حاصل حملات ائتلاف سعودی به صنعاء‌ و صعده

در پی حملات وحشیانه جنگنده‌های عربستانی به مناطق مسکونی شهر صنعاء 40 تن شهید و بیش از 130 تن دیگر زخمی شدند. این در حالی است که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی پایگاه‌ها و انبار مهمات ارتش عربستان در جیزان و عسیر را هدف موشک‌ها و خمپاره‌های خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزای سبأ نت یمن، محله‌های مسکونی الفلیحی، مصر، و نعمان در شهر صنعاء هدف جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند و در این حملات 25 تن از جمله تعدادی زن و کودک شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. همچنین در این حملات برخی خانه‌ها به طور کامل تخریب شده و 220 باب خانه نیز به شدت آسیب دیدند.

منبع مذکور اظهار داشت: جنگنده‌های عربستان چندین بار محله الزبیری را هدف قرار دادند که در اثر آن ده‌ها تن از جمله تعدادی زن و کودک شهید و زخمی شدند. همچنین محله‌های الحصبه، صوفان و النهضه در شهر صنعاء هدف حملات متعدد جنگنده‌های آل خلیفه قرار گرفتند که در اثر آن ده‌ها تن شهید و زخمی و برخی خانه‌ها تخریب شدند.

همچنین در محور مأرب یک نمایشگاه خودرو، پاساژ و ایستگاه گاز در کنار چند منزل مسکونی هدف بمباران جنگنده‌های عربستانی قرار گرفته که این حملات نیز ده‌ها شهید و زخمی داشت.

منبع مذکور تداوم حملات عربستان به مناطق مسکونی، قتل عمدی کودکان، زنان و سالمندان نابودی خانه‌ها و دارایی‌های آنها و همچنین بمباران تاسیسات حیاتی و زیرساخت‌های مردم یمن را محکوم کرد.

همچنین در حملات جنگنده‌های عربستانی به یک بازار محلی در صعده، 50 تن شهید و 14 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری سبأ نت به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که ارتش یمن با قدرت موشکی خود و کمیته‌های مردمی امروز توانست با هدف قرار دادن پایگاه‌های عربستانی در جیزان و عسیر تانک برادلی ارتش عربستان را منهدم کند.

این در حالی است که عملیات ائتلاف سعودی در سلسله‌ها کوه‌های نزدیکی سد تاریخی مأرب ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N963007

وبگردی