آفتاب

وزیر کشور آلمان اعمال محدودیت درباره پذیرش پناهجویان را خواستار شد

وزیر کشور آلمان اعمال محدودیت درباره پذیرش پناهجویان را خواستار شد

وزیر کشور آلمان گفت که اتحادیه اروپا باید در آینده تعداد محدودی از مهاجرانی را بپذیرد و باقی را به کشور امنی در مناطق نزدیک خودشان بفرستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزای فرانسه، "توماس دومزیر"، وزیر کشور آلمان گفت: ما نمی‌توانیم همه افرادی که از مناطق جنگ زده یا محدود می آیند و می‌خواهند به آلمان و اروپا بروند را قبول کنیم.

وزیر کشور آلمان موضع سرسختانه در برابر بحران کنونی مبنی بر سرازیر شدن ده‌ها هزار مهاجر به اروپا به خصوص آلمان حتی بیشتر از آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور اتخاذ کرده است.

این وزیر محافظه کار آلمان معتقد است که اروپا باید از اعطای سهمیه‌های سخاوتمندانه برای پناهجویان خودداری کند و به جای آن با ایجاد "ابزار حقوقی مهاجرت" تعدادی از مهاجران را بپذیرد که بتواند مسئولیت آنها را قبول کند.

وی در گفت‌وگو با اشپیگل ضمن اشاره به ایجاد محدودیت‌ قاره‌ای در مورد وضعیت پناهجویان گفت که باید پناهجویان به منطقه اصلی خود بازگردند جایی که بتوانند در امنیت و بدون آزار و اذیت زندگی کنند.

دومزیر گفت: باید به کشورهایی که درگیر این موضوع هستند، کمک کنیم.

این در حالی است که مرکل هشدار داده مساله پناهجویان می‌تواند به یک چالش بزرگی در اتحادیه اروپا حتی بیشتر از بحران یونان تبدیل شود و خواستار اتخاذ رویکرد همکاری میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد. همچنین وی از اعطای سهمیه برای پذیرفتن پناهجویان از سوی هر یک از اعضای اتحادیه اروپا حمایت کرد.

این در حالی است که پیشنهاد اتحادیه اروپا برای سهمیه بندی مهاجران برای هر یک از اعضا با مخالفت شدید انگلیس و کشورهای اروپای شرقی مواجه شده است.

در همین راستا دومزیر این هفته پیشنهاد اعمال قوانین سخت‌تر برای مهاجران ارائه کرد که بر این اساس مهاجران به کشور اولیه اتحادیه اروپا فرستاده شوند.

اگر پیش‌نویس پیشنهاد وی تصویب شود در این صورت هزاران نفر که هفته‌های اخیر وارد آلمان شده‌اند، بیرون رانده می‌شوند.

انتهای پیام

کد N962990

وبگردی