آفتاب

کشته شدن 8 شبه‌نظامی الشباب به دنبال عملیات سربازان کنیا

کشته شدن 8 شبه‌نظامی الشباب به دنبال عملیات سربازان کنیا

ارتش کنیا اعلام کرد که سربازان این کشور در جریان عملیاتی تحت پوشش هیات صلح بانان اتحادیه آفریقا هشت شبه‌نظامی الشباب را در جریان خنثی شدن سه حمله در شمال سومالی و ساحل کنیا از پای درآوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی نیروهای دفاعی کنیا گفت: اوایل روز شنبه حمله‌ای در منطقه "داماسا" در جنوب سومالی صورت گرفت و سربازان ارتش کنیا موفق شدند دو تفنگ، یک تلفن همراه و یک دستگاه رادیو را کشف و ضبط کنند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سربازان در جریان تیراندازی و درگیری متقابل با 20 شبه نظامی الشباب سه تن از آنها را کشتند در حالی که مابقی فرار کردند. در جریان این حمله دو قبضه سلاح کلاشنیکف، یک دستگاه تلفن همراه و یک دستگاه رادیو از محل استقرار این شبه نظامیان کشف و ضبط شد.

در حمله دیگری که روز شنبه در منطقه "تاراکا" واقع در جنوب سومالی رخ داد، یک بمب کنار جاده‌ای منفجر شد اما هیچ یک از سربازان نیروهای دفاعی کنیا مجروح یا کشته نشدند. نیروهای دفاعی کنیا بلافاصله شبه نظامیان الشباب را تعقیب کرده و دو تن از آنها را از پای درآوردند. همچنین سه قبضه سلاح کلاشنیکف و یک دستگاه تلفن همراه از آنها کشف و ضبط شد.

سخنگوی ارتش کنیا در ادامه گفت: حمله دوم روز شنبه بلافاصله پس از آن رخ داد که نیروهای دفاعی کنیا در یک عملیات امنیتی در جنگل بونی واقع در منطقه ساحلی کنیا یک حمله علیه پایگاه عملیات خود را که توسط الشباب صورت گرفته بود خنثی کردند. در جریان این حمله سه شبه نظامی الشباب کشته شدند و سربازان کنیا یکی از اردوگاه‌های عملیاتی این شبه نظامیان را منهدم کردند. در مجموع هشت شبه نظامی الشباب توسط سربازان کنیا کشته شدند در حالی که در جریان این عملیات تلفاتی متوجه سربازان کنیایی نشد.

این مقام مسئول نیروهای دفاعی کنیا ادامه داد: سربازان کنیا باید به تعقیب شبه نظامیان الشباب ادامه دهند و از برقراری صلح و امنیت در تمامی کشور اطمینان حاصل کنند و به نقش خود برای دستیابی به صلح در منطقه ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N962926

وبگردی