آفتاب

سفر دو روزه اولاند به مراکش با محوریت تروریسم و اقتصاد

سفر دو روزه اولاند به مراکش با محوریت تروریسم و اقتصاد

در جریان سفر دو روزه رئیس جمهوری فرانسه به مراکش وی با پادشاه این کشور دیدار کرد و دو طرف درباره تغییرات جوی، مقابله با تروریسم و بهبود اوضاع اقتصادی و همکاری‌های تجاری به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و ملک محمد ششم، پادشاه مراکش درباره همکاری‌ها به منظور مقابله با تروریسم گفت‌وگو کرده و توافقنامه دو جانبه‌ای با هدف آموزش ائمه جماعات فرانسوی در مراکش امضا شد.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه و احمد توفیق، وزیر امور اسلامی مراکش این توافقنامه را برای آموزش ائمه جماعات فرانسوی در مراکش، امضا کردند.

در این دیدار همچنین پروژه‌های دو جانبه‌ای با هدف ساخت یک خط آهن سریع و همچنین همکاری‌های صنعتی در زمینه ساخت خودرو به امضای دو طرف رسید.

رئیس جمهوری فرانسه و پادشاه مراکش درباره تغییرات جوی به گفت‌وگو پرداخته و بر حل مسائل به صورت مشترک تاکید کردند.

این دو همچنین درباره مذاکرات استراتژیک در مورد مسائل بین المللی و منطقه‌ای از جمله مذاکرات سیاسی لیبی با میزانی مراکش و همچنین اوضاع مهاجران آفریقایی به گفت‌وگو پرداختند.

مراکش و فرانسه روابط نظامی، اقتصادی و سیاسی مستحکمی با یکدیگر دارند و فرانسه بزرگترین سرمایه گذار مراکش و دومین شریک تجاری این کشور پس از اسپانیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N962925

وبگردی