آفتاب
امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با ولد الشیخ احمد:

اصرار بر استفاده از رویکرد نظامی در یمن، اشتباه محاسباتی است

اصرار بر استفاده از رویکرد نظامی در یمن، اشتباه محاسباتی است

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در تماس تلفنی با معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در خصوص آخرین تحولات یمن تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولد الشیخ احمد در این گفت‌وگو با اشاره به آخرین تلاش‌های صورت‌گرفته برای گفت‌وگوهای سیاسی گروه‌های یمنی در مسقط، بر ادامه گفت‌وگوها تاکید کرد.

وی گفت: حل بحران یمن راه نظامی ندارد و صرفا از طریق سیاسی میسر است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن افزود: همه طرف‌های خارجی و داخلی موثر در یمن باید به فضای ایجادشده برای گفت‌وگوهای مستقیم گروه‌های یمنی کمک کنند تا آتش‌بس در این کشور هر چه سریع‌تر برقرار شود.

ولد الشیخ، لازمه برقراری صلح و ثبات در یمن را درک دوراندیشانه گروه‌ها و احزاب سیاسی از واقعیات موجود و توجه به منافع و خواسته‌های مردم دانست.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به افزایش حملات نظامی به یمن در روزهای اخیر تاکید کرد: اصرار بر استفاده از رویکرد نظامی، اشتباهی محاسباتی است و قطعا به فضای ایجادشده برای گفت‌وگوهای یمنی زیر نظر سازمان ملل متحد آسیب می‌زند.

وی با تشکر از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده‌اش افزود: توفیق نیافتن این سازمان در جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در یمن به حقوق بین‌المللی بشردوستانه لطمه وارد می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد سازمان ملل از همه ظرفیتش برای توقف جنگ و خونریزی در آستانه عید سعید قربان استفاده کند.

امیرعبداللهیان همچنین بر ارسال هر چه سریع‌تر کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم آسیب‌دیده از جنگ در یمن تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N962789

وبگردی