آفتاب

بازگشت به زندگی، در چند قدمی چوبه‌ی دار

بازگشت به زندگی، در چند قدمی چوبه‌ی دار

رئیس زندان مرکزی ایلام از آزادی دو زندانی محکوم‌ به اعدام در این استان خبر داد.

علی جابری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: دو زندانی محکوم‌به قصاص نفس که در زندان مرکزی ایلام تحمل حبس می‌کردند با گذشت اولیای دم، آزاد شدند.

وی افزود: زندانی «م.س» به مدت شش سال است به جرم قتل در زندان بسر می‌برد که مورد عفو و گذشت شاکیان پرونده‌اش قرار گرفت.

جابری ادامه داد: با تلاش بی‌وقفه مددکاران و مسئولان زندان مرکزی ایلام گروه صلح و دوستی این زندان توانستند با پادرمیانی و جلسات متعدد با خانواده مقتول، رضایت آن‌ها را جلب کنند و از اجرای حکم قصاص جلوگیری به عمل‌آورند.

رئیس زندان مرکزی ایلام با تاکید بر اینکه این اقدامات موجب ایجاد همبستگی و رفع اختلافات می‌شود تصریح کرد: گذشت نقش بسیار مهمی در ایجاد صلح و دوستی در جامعه دارد.

یوسف فتاح بیگی رئیس کانون اصلاح و تربیت ایلام نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از زندانیان نوجوان کانون اصلاح و تربیت استان به نام «ر.پ» که به اتهام قتل عمد به مدت 5 سال در این کانون نگهداری می‌شد پس اخذ رضایت اولیاء دم از سوی این مرکز و پیگیری طولانی در مراجع قضایی از کانون اصلاح و تربیت آزاد شد.

وی با بیان اینکه در این مرکز در کنار برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و تغییر نگرش مددجویان، پیگیری مسائل و مشکلات قضایی، خانوادگی و اجتماعی آنان صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: بازگشت سعادتمندانه مددجویان به آغوش خانواده و جامعه از دیگر برنامه‌های این کانون است.

فتاح‌بیگی ادامه داد: زندانی مذکور قاتل یکی از بستگان نزدیک خود بود که بعد از مدت پنج سال تحمل حبس با کسب رضایت از اولیای دم از دار مجازات نجات‌یافته و از زندان آزاد شد.

انتهای پیام

کد N962644

وبگردی