آفتاب
با صدور بیانیه ای؛

جنبش عدم تعهد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس شریف را محکوم کرد

جنبش عدم تعهد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس شریف را محکوم کرد

اعضای جنبش در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی شدید در مورد اعمال و سیاستهای رژیم اشغالگر قدس از جامعه بین المللی و بویژه شورای امنیت خواستند به وظایف خود در ارتباط با تجاوزات اشغالگران عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست ماهانه دفتر همآهنگی جنبش عدم تعهد که  تحت ریاست غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در نیویورک برگزار شد، تعرضات و تجاوزات صهیونیستها علیه قدس شریف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. جنبش عدم تعهد در این نشست با تصویب بیانیه ای اعمال خشونت آمیز و تحریکات نیروهای اشغالگر را قویا محکوم کرد.

اعضای جنبش در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی شدید در مورد اعمال و سیاستهای غیر قانونی رژیم اشغالگر قدس و توصیف آن به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی، از جامعه بین المللی و بویژه شورای امنیت خواستند به وظایف خود در ارتباط با تعرضات و تجاوزات اشغالگران عمل کنند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل همچنین در ظرفیت ریاست جنبش عدم تعهد باتفاق نمایندگان ترویکای سازمان همکاری اسلامی واتحادیه عرب با دبیر کل سازمان ملل متحد ملاقات و تجاوزات جدید رژیم اسرائیل در قدس شریف را مورد بحث قرار داد. در این دیدار نمایندگان کشورهای اسلامی و عدم تعهد از دبیر کل خواستند تا به وظایف خود برای ممانعت از ادامه این تجاوزات عمل کند.

پس از ملاقات با دبیر کل، گروه نمایندگان عدم تعهد و اسلامی در ادامه تلاشهای خود ملاقاتی نیز با رئیس شورای امنیت سازمان ملل  انجام دادند و در نظر دارند در این مورد با رئیس مجمع عمومی این سازمان نیز دیدار کنند.

کد N962636

وبگردی