آفتاب
المیادین خبر داد؛

هلاکت بیش از ۱۰۰ تکفیری در نزدیکی شهرکهای کفریا و الفوعه سوریه

هلاکت بیش از ۱۰۰ تکفیری در نزدیکی شهرکهای کفریا و الفوعه سوریه

یک شبکه عربی از هلاکت بیش از ۱۰۰ عنصر تکفیری در منطقه «الصواغیه» واقع در نزدیکی شهرک های شیعه‌نشین «کفریا» و «الفوعه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، بیش از ۱۰۰ عنصر تکفیری در منطقه «الصواغیه» واقع در نزدیکی شهرک های شیعه نشین «کفریا» و «الفوعه» واقع در حومه استان ادلب سوریه به هلاکت رسیدند.

بر اساس گزارش این شبکه لبنانی، این افراد قصد داشتند از طریق منطقه «الصواغیه» به روستاهای تحت محاصره کفریا و الفوعه یورش ببرند که تلاش آنها با دخالت ارتش سوریه ناکام ماند.

شهرک های الفوعه و کفریا از حدود شش ماه پیش تحت محاصره گروه های تکفیری قرار دارند. این دو شهرک در استان ادلب واقع شده اند؛ استانی که از غرب به استان لاذقیه، از جنوب به استان حماه و از شرق به استان حلب می رسد، تسلط کامل بر این دو شهر می تواند به مثابه تسط بر تمامی نقاط استان ادلب تلقی شود. علاوه بر این هم مرز بودن استان ادلب با ترکیه نیز یکی دیگر از عوامل جغرافیایی است که تکفیریها را مجاب به اشغال این دو شهر کرده است. تکفیریها تلاش می کنند برای تضعیف مقاومت مردم شیعه نشین ادلب از استراتژی خود در تعامل با شیعیان روستاهای «نبل» و «الزهراء» حلب بهره ببرند؛ استراتژی که البته تاکنون نتیجه نداده است و نتوانسته مقاومت شیعیان را در هم بشکند.

در حال حاضر کمبود مواد غذایی و دارویی، شهرهای «فوعه» و «کفریا» ادلب را در معرض وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ قرار داده است. تروریست های تکفیری تمامی راه های امداد رسانی به مردم ساکن این شهرها را مسدود کرده و اجازه ورود هیچگونه مواد غذایی و دارویی به آن را نمی دهند.

کد N962600

وبگردی