آفتاب

همکاری بین‌المللی شرکت‌های امنیت و ایمنی هسته‌ای

همکاری بین‌المللی شرکت‌های امنیت و ایمنی هسته‌ای

چند شرکت فعال در زمینه نظارت و کنترل در زمینه ایمنی و امنیت نیروگاه های هسته‌ای یک قرارداد بین‌المللی را برای همکاری و تبادل اطلاعات با یکدیگر در این زمینه به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، کمیسیون ایمنی هسته‌ای کانادا (CNSC) اعلام کرد که این هفته در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین چندین قرارداد بین‌المللی را در زمینه همکاری و تبادل اطلاعات در زمینه نظارت و ایمنی هسته‌ای با شورای ناظر بر انرژی اتمی هند(AERB) ، مرجع نظارت بر فعالیت های هسته‌ای ژاپن (NRA) و هیأت مرکزی ایمنی هسته‌ای سوئیس(ENSI) به امضا رسانده است.

بنابر اعلام کمیسیون ایمنی هسته‌ای کانادا، قرارداد با شورای ناظر بر انرژی اتمی هند، در آوریل 2015 و در جریان سفر نارندا مودی، نخست وزیر هند به کانادا اعلام شده است و همچنین مذاکرات با مرجع نظارت بر فعالیت های هسته‌ای ژاپن و هیأت مرکزی ایمنی هسته‌ای سوسیس طی ماه های اخیر انجام شده است.

هیأت مرکزی ایمنی هسته‌ای سویس امروز اعلام کرد که با کمیسیون ایمنی هسته‌ای کانادا یک تفاهمنامه مشترک را در زمینه ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه و تبادل اطلاعات در زمینه ایمنی انرژی هسته‌ای به امضا رسانده است. این تفاهمنامه توسط مایکل بایندر، رئیس (CNSC) کانادا و هانس وانر رئیس(ENSI) به امضاء رسید.

همچنین کمیسیون ایمنی هسته‌ای کانادا اعلام کرده است که آمادگی دارد تا روابط و همکاری های دو جانبه کنونی خود را با موسسه مقابله با مواد رادیواکتیو و ایمنی هسته‌ای فرانسه افزایش دهد.

انتهای پیام

کد N962542

وبگردی