آفتاب
تغییر در موضع سعودی‌ها؛

عربستان آماده همکاری با مسکو برای حل بحران سوریه است

عربستان آماده همکاری با مسکو برای حل بحران سوریه است

معاون وزیر خارجه عربستان در بخش روابط چندگانه اعلام کرد که کشورش آماده پذیرش تعداد بیشتری از آوارگان سوری و همکاری با روسیه برای حل بحران سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاهزاده سعودی ترکی بن محمد بن سعود الکبیر، معاون وزیر خارجه عربستان در امور روابط چندگانه در مصاحبه با خبرگزاری نووستی در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: طبیعتا ما آماده هستیم مرزهای خود را برای تعداد بیشتری از سوری‌ها که به نزد ما می‌آیند باز کنیم. ما آمار دقیقی نداریم اما آن‌ها همچنان به کشور ما می‌آیند و ما به هیچ وجه جلوی آن‌ها را نمی‌گیریم.

این دیپلمات سعودی همچنین گفت: عربستان با روسیه جهت حل و فصل بحران سوریه و بحران آوارگان همکاری خواهد کرد. امیدوارم که روسیه نقش سازنده‌ای را در حل درگیری‌های سوریه ایفا کند. روسیه از بیانیه ژنو در مورد سوریه حمایت کرد و اگر به این روند ادامه دهد به حل بحران در سوریه کمک خواهد کرد. ما چندین سفر به روسیه داشته‌ایم و راه برای نشست‌های بیشتر باز است.

وی افزود: روسیه می‌تواند نقش سازنده‌ای را در پایان دادن به این جنگ ایفا کند. ما به صدها هزار دانشجو اجازه تحصیل در دانشگاه‌هایمان را دادیم. هیچ کشور دیگری اقداماتی که ما انجام دادیم نکرده است.

از سوی دیگر یک مسئول عالی رتبه عربستان مدعی شد که عربستان از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال 2011 میزبان 5 / 2 میلیون سوری شده است و فرصت شغل و آموزش و نظارت‌های درمانی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N962499

وبگردی