آفتاب

آمانو فردا به تهران می‌آید

آمانو فردا به تهران می‌آید

آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس برای دیدار با مسؤلین ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس فردا یکشنبه برای دیدار با مسؤلین ایرانی وارد تهران می شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای ضمن تأیید سفر آمانو به تهران اعلام کرد که وی در جریان این دیدار با چندین نفر از مقامات بلندپایه در ایران دیدار خواهد داشت.

در بیانیه آژانس  آمده است: این دیدار بر همکاری های جاری میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای نقشه راه مشخص شده و به منظور شفاف سازی مسائل برجسته و مهم کنونی و گذشته در برنامه هسته ای ایران متمرکز خواهد بود.

پیشتر نیز «فردریک داهل» سخنگوی آژانس گفته بود که مدیر کل این نهاد بین المللی با هدف بحث و بررسی پیرامون اجرایی کردن توافق هسته ای ۱۴ جولای میان کشورهای ۱+۵ با ایران به تهران سفر خواهد کرد.

در روز توافق هسته ای جامع ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام»، سازمان انرژی هسته ای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص نقشه راهی به توافق رسیدند که بر اساس آن مقرر شد تا شفاف سازی ابعاد نظامی احتمالی در فعالیت های هسته ای گذشته (پی اِم دی) و کنونی ایران از قبیل تأسیسات نظامی پارچین در دستور کار قرار گیرد.

کد N962468

وبگردی