آفتاب

پیش‌بینی قذافی درست از آب درآمد

پیش‌بینی قذافی درست از آب درآمد

سیل میلیو‌ن‌ها آواره‌ به مرز کشورهای اروپایی که سیاستمداران غربی را حیرت زده و شوکه کرده در واقع پیش بینی معمرقذافی بود که شاید بهتر بود رهبران غرب توجه بیشتری به آن می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حقیقت برخی از این افراد اگر خانه‌هایشان درنتیجه سیاست های تهاجمی غرب تخریب نمی‌شد، الان به دنبال پناهگاه در اروپا نبودند.

در مارس سال 2011 میلادی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی هشدار داد، بدون یک لیبی متحد و با ثبات هیچ کس نخواهد توانست تعداد بی‌شمار مهاجران از آفریقا و خاورمیانه را که در حال فرار به اروپا هستند، کنترل کند. برخلاف رهبران غربی قذافی کاملا می‌دانست که اگر طرابلس سقوط کند میلیون‌ها مهاجر به اروپا فرار خواهند کرد.

قذافی به شبکه تلوزیون "فرانسه 24" گفته بود: میلیون‌ها سیاه پوست به مدیترانه خواهند آمد تا به فرانسه وایتالیا بروند؛ لیبی در امنیت مدیترانه نقش مهمی دارد.

ساعدی قذافی، پسر معمر قذافی که در حال حاضر منتظر اجرای حکم اعدامش است در مصاحبه‌ای مشابه همین نظر را بازگو کرد.

وی گفت: لیبی به سومالی شمال آفریقا در مدیترانه تبدیل می‌شود. آن وقت شما شاهد دزدان دریایی در سیسیل، کرت و لامپروسا و میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی خواهید بود به دنبال آن تروریسم نیز در نزدیکیتان قرار خواهد گرفت.

معمر قذافی دورنمایی را که انتظار وقوعش را داشت، این چنین توصیف کرد: مدیترانه به دریایی از آشوب تبدیل خواهد شد.

پیشگویی قذافی مبنی بر اینکه مدیترانه به دریایی از آشوب تبدیل خواهد شد به واقعیت تبدیل شده است. متاسفانه هیچ کس به حرف‌های وی گوش نداد. در عوض برای سرنگونی قذافی مداخله‌ای نظامی به راه انداخته و نشستند و نگاه کردند تا چه بالایی سر لیبی می‌آید. این کشور به دست افراط گرایان و فرقه‌های رقیب تکه تکه شد.

درست همان طور که قذافی پیشگویی کرده بود مدیترانه همچنان دریای از آشوب است و هزاران آواره سوار بر بر قایق‌هایی می‌شوند که به سمت سواحل ایتالیا می‌روند. اما برای بسیاری از این آوارگان این تنها سفر آن‌ها خواهد بود.

بهار عربی تحت حمایت غرب و مداخله‌های نظامی تحت رهبری آمریکا در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن اصلی‌ترین عامل‌هایی هستد که منجر به سیل کنونی مهاجرت شده است. اگر کشورهای غربی نتوانند علل اصلی این سیل بی‌سابقه مهاجران را درک کنند، افراد بیشتری مجبور خواهند شد تا در تلاش برای یافتن پناهندگی در خارج از زادگاهشان جان خود را به خطر اندازند.

انتهای پیام

کد N962442

وبگردی