آفتاب
جهانگیری:

خراسان جنوبی مهم‌ترین محور ارتباطی سواحل جنوبی با آسیای میانه است

خراسان جنوبی مهم‌ترین محور ارتباطی سواحل جنوبی با آسیای میانه است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موقعیت استراتژیک استان خراسان جنوبی گفت که این استان از نظر موقعیت، مهم‌ترین محور ارتباطی سواحل جنوبی با کشورهای آسیای میانه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در جریان سفر خود به استان خراسان جنوبی در بدو ورود به بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های مردم خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: همواره مردم بیرجند و خراسان جنوبی به عنوان یکی از بافرهنگ‌ترین مردمان ایران مورد توجه بوده و هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی مهم در شرق کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف به ویژه بخش معدن است.

جهانگیری با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان خراسان جنوبی، گفت: این استان از نظر موقعیت مهم‌ترین محور ارتباطی سواحل جنوب با کشورهای آسیای میانه است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور به این استان اظهار کرد: در سفر آقای روحانی به بیرجند قرار شد که راه‌آهن چابهار- زاهدان ادامه پیدا کند و این خط آهن از زاهدان به بیرجند و سپس به مشهد متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح نیز در بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

وی در پایان با اشاره به شرایط کشور در دوران پساتحریم خاطرنشان کرد: در این دوران منابع جدیدی در اختیار کشور قرار می‌گیرد که ما باید تلاش کنیم بتوانیم با استفاده از این منابع کارهای خوبی در استان خراسان جنوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N962403

وبگردی