آفتاب

اردن سفیر خود را از تل‌آویو فرا می‌خواند/ تماس تلفنی پادشاه عربستان و اردن درباره قدس

اردن سفیر خود را از تل‌آویو فرا می‌خواند/ تماس تلفنی پادشاه عربستان و اردن درباره قدس

یک منبع اردنی اعلام کرد، عبدالله دوم، پادشاه اردن در تماسی تلفنی با سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان به بررسی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه رای الیوم، منبع مذکور اظهار داشت، در این تماس تلفنی مقامات دو کشور بر لزوم ادامه هماهنگی‌ها میان کشورهای عربی و اسلامی و نیز همکاری با جامعه بین‌الملل در تمامی سطوح به منظور توقف هتک حرمت مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

همچنین در این گفتگو عبدالله دوم اقدامات و تلاش‌هایی که از سوی این کشور برای توقف اینگونه اقدامات رژیم صهیونیستی انجام شده را با پادشاه عربستان در میان گذاشت.

پادشاه اردن در ادامه از تلاش‌های عربستان در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای قدردانی کرد.

این تماس تلفنی در چارچوب هماهنگی‌ها و رایزنی‌های مستمر دو کشور در مورد تحولات منطقه و رسیدگی به مشکلات کشورهای عربی و اسلامی انجام شد.

در این راستا ریاض برگزاری نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرده است.

منابع آگاه در وزارت خارجه اردن نیز اعلام کردند که این کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم به رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در صورت تداوم تجاوزات آشکار این رژیم علیه مسجد الاقصی سفیر خود را از فلسطین اشغالی فرا‌می‌خواند.

به نقل از روزنامه "الخلیج" امارات، اردن ضمن تهدید به فراخوانی سفیر خود از تل‌آویو، اعلام کرده است که قصد دارد اقدامات متعدد دیگری را هم در اعتراض به این تجاوزات اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N962365

وبگردی