آفتاب

کمک نظامی 620 میلیون دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی

کمک نظامی 620 میلیون دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی

دولت آمریکا هفته گذشته وعده کمک 351 میلیون دلاری به هیات امنیتی رژیم صهیونیستی برای توسعه سامانه ضد موشکی "گنبد آهنین" و نیز کمک 268 میلیون دلاری برای ساخت موشک‌های ضد موشک "هیتس" را داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت"، با وجود تنش ظاهری در روابط کاخ سفید و رژیم صهیونیستی بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های امنیتی میان طرفین همچنان ادامه دارد و در همین راستا، واشنگتن هفته گذشته وعده کمک 620 میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی برای توسعه سامانه‌های ضدموشکی خود را داد.

به گزارش یدیعوت، 176 میلیون دلار از این مبلغ بر اساس توافقنامه سه سال پیش دولت‌های دو طرف برای توسعه سامانه گنبد آهنین و مقداری دیگر نیز بر اساس وعده واشنگتن برای تجهیز تل آویو به موشک‌های ضدگلوله اعطا می‌شود که مجلس سنای آمریکا سال گذشته آن را تصویب کرده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، البته این اموال و کمکها جزو کمکهای نظامی سالیانه آمریکا به رژیم صهیونیستی که ارزش آن 3.1 میلیارد دلار برآورد شده است، نیست.

یدیعوت تاکید کرد که کاخ سفید همچنین 268 میلیون دلار برای توسعه سامانه‌های موشکی "هیتس 2" و "هیتس 3" که برای مقابله با موشک‌های دوربرد استفاده می‌شوند و نیز سامانه ضد موشکی "شربیط" برای مقابله با موشکهای درای برد متوسط اختصاص داده است که این کمکها نیز جزو کمکهای نظامی سالانه آمریکا به رژیم صهیونیستی نیست.

رژیم صهیونیستی تاکنون ده‌ها سکوی سامانه ضد موشکی گنبد آهنین را طراحی کرده و ساخته است و وزارت جنگ این رژیم نیز طی سالهای اخیر سعی در ارتقای توان این سامانه ضد موشکی به ویژه در زمینه افزایش برد را دارد تا خلأ موجود تا زمان آغاز استفاده از سامانه شربیط را پر کند.

دلیل هزینه بالای اجرای این پروژه نیاز رژیم صهیونیستی به استفاده از موشکهای گران قیمت "تامیر" برای مقابله با موشکهای دارای برد متوسط است.

یدیعوت در همین حال اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هنوز درخواست خود برای دریافت کمکهای نظامی متقابل توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را به کاخ سفید تحویل نداده است و احتمال می‌رود که این درخواست آن در جریان سفر قریب الوقوع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن که قرار است اواخر سال جاری میلادی صورت بگیرد، تحویل داده شود. انتظار می رود که تل آویو در این درخواست خود خواستار تقویت توان هوایی ارتش صهیونیستی و تجهیز آن به جنگنده‌های مدرن و هواپیماهای سوخت رسان و نیز خودروهای زرهی و همچنین افزایش ذخیره بمبهای هوشمند ارتش شود.

انتهای پیام

کد N962345

وبگردی