آفتاب
سلیمی عنوان کرد،

جایگاه بین‌المللی گل محلات

جایگاه بین‌المللی گل محلات

علیرضا سلیمی گفت: ظرفیت‌های شهرستان محلات در عرصه گل‌وگیاه جایگاه بین‌المللی کسب کرده است.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گل‌وگیاه محلات گفت: این نمایشگاه یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های گل کشور است که هرساله با کیفیت بیشتر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقلیمی محلات 20 درصد از اراضی زیرکشت گل در کشور در این شهرستان وجود دارد، افزود: وجود پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاه، تنها دهکده گل کشور، گلخانه‌های متعدد و پایانه صادراتی گل‌وگیاه در کنار وجود نیروهای ماهر و باتجربه مجموعه کاملی را در شهرستان ایجاد کرده است.

سلیمی تصریح کرد: در بخش تولید انواع گل‌وگیاه افراد ماهری فعال هستند که در کمتر نقطه‌ای از کشور می‌توان چنین تجربه‌ای را شاهد بود و این امر باعث شده است که در این بخش شاهد تنوع بسیار زیاد انواع گل‌وگیاه باشیم. این ویژگی‌ها محلات را از دیگر نقاط کشور متمایز و بی‌نظیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی در عرصه گل‌وگیاه ظرفیت بی‌نظیری برای محلات به شمار می‌رود، افزود: ظرفیت سیزدهمین نمایشگاه گل‌وگیاه محلات از سطح استانی بالاتر است و قالبی بین‌المللی را عرضه کرده است، حضور 13 رایزن اقتصادی و سفرا در این نمایشگاه نشان می‌دهد که این شهرستان جایگاه بین‌المللی را در بازار گل‌وگیاه جهان کسب کرده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شتاب گرفتن صادرات در این عرصه گفت: برگزاری این نمایشگاه توانسته است توانمندی شهرستان را بیش از پیش به نمایش بگذارد و حضور مسئولان ملی و فعالان عرصه گل کشور این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌های کشور متمایز می‌کند.

وی اظهار کرد: حضور سفرا می‌تواند مراودات تجاری در بخش گل را با سایر کشورها توسعه بخشد و مسلما این امر جهش بزرگی را برای شهرستان به دنبال دارد.

سلیمی با اشاره به وجود مرکز تحقیقات گل‌وگیاه در کنار اراضی زیر کشت که از ویژگی‌های مهم شهرستان در عرصه گل است، گفت: این اتفاق کمک شایانی در افزایش سطح کار و راندمان تولید گل داشته است و امروز شاهدیم که تولیدکنندگان گل با آخرین استانداردهای جهان در عرصه تولید و تنوع بخشی کار می‌کنند و این امر از نقاط قوت فعالان این عرصه در محلات محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N962171

وبگردی