آفتاب
محسن رضایی:

راه عبور از برنامه جدید غرب گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی است

راه عبور از برنامه جدید غرب گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرکت دولت و مردم به سوی اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از خصومت‌های جدید غرب است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن رضایی در یادواره شهدای لاریجان که در امامزاده محمد طاهر (ع) در روستای رینه از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل برگزار شد، گفت: یاد و خاطره شهدای منطقه و بخش لاریجان را گرامی می داریم و به روح جاودان آنها و امامشان درود می‌فرستیم و در مقابل عظمت و بزرگی آنها سر تعظیم فرود می آوریم.

وی ادامه داد: منطقه ای که این یادواره برگزار می‌شود، سرزمین شهدا و علمای بزرگواری است که در راه اسلام و ایران فداکاری های بزرگی از خود نشان دادند. سرزمین مرحوم آیت الله غروی، مقتدایی، علامه سید حیدر آملی لاریجانی، آیت الله آقا میرزا هاشم آملی لاریجانی، آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی که از بزرگان حوزه علمیه و از شاگردان برجسته حضرت امام می باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سرزمین لاریجان سیاستمداران بزرگی را در دل خود پرورش داده که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران از وجود آنها بهره‌مند است. سرزمین لاریجان در دل خود مجاهدان و رزمندگان را تقدیم ملت ایران کرد که سیصد و شصت و پنج شهید دفاع مقدس و ده‌ها جانباز و آزاده از این خطه دلاور خیز هستند. امیر سرلشکر منفرد نیاکی، فرمانده لشکر نود و دو زرهی خوزستان، سردار حشمت طاهری و علی اکبر آویش از فرماندهان تیپ مالک اشتر سپاه، سردار تیموریان و محمد رضا خطیبی از فرماندهان گردان و سایر شهدای والامقام و زرمندگان راه حق. در حقیقت این منطقه سرزمین علما و سیاستمداران و مجاهدان فی سبیل الله است ، درود خدا بر همه آنها باد.

رضایی با پرداختن به فلسفه شهدا و شهادت گفت: هنگامی که از شهدای ایران زمین صحبت می شود که داوطلبانه و عاشقانه و با اراده و انتخاب خودشان به سوی جبهه های نبرد رفتند سوال می شود که چرا افرادی باسواد، لایق و با هوش شهید شدند؟ باید به این نکته اشاره کرد که آنها اگر زنده می ماندند دانشمند و یا عالمی می شدند و یا در تولید سرمایه و کسب درآمد و ثروت به دست می آورند. چرا از همه چیز خود گذشتند، از درس و علم و ثروت عبور کردند، از راحتی و آسایش و رفاه گذشتند، آنها چه چیزهایی را دیده بودند که دیگران ندیده بودند؟ شهدا آنچنان حماسی و با غیرت به صحنه کارزار شتافتند که گویی همه تاریخ ایران را خوانده بودند، و شکست های پی در پی ایران طی دویست سال اخیر را دیده بودند و نمی خواستند یکبار دیگر تاریخ تکرار شود. آنها به نحوی دست به فداکاری زده بودند، گویی که خدا و رسول او را می دیدند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شهدا به گونه ای وارد دفاع از اسلام و قرآن شدند که گویی از عالم غیب و از سوی حضرت ولیعصر (عج) برای آنها دعوت نامه آمده بود. شهدا آنچنان مصمم و بدون تردید و با یقین به سوی مرگ شتافتند که عاقبت و سرنوشت آن را، از زندگی در این دنیا برای خود نه تنها روشن تر، که شیرین تر یافتند. در حقیقت شهدای انقلاب و دفاع مقدس، ملت ایران را از دو مانع بزرگ عبور دادند. عبور ملت ایران از استبداد و رسیدن به آزادی در انقلاب و عبور ملت ایران از وابستگی در دفاع مقدس و تثبیت استقلال، بزرگ ترین دستاورد شهدا و رزمندگان بوده است.

وی افزود: در انقلاب ما به هر سه شعار آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی رسیدیم ولی تثبیت و تحکیم آنها در بعد از پیروزی و در ایستادگی در حوادث بعدی بوده است. برقراری امنیت و خنثی کردن حوادث ضد انقلاب و استمرار و تکرار مردم سالاری موجب تثبیت آزادی شد. اگر کودتای سال 1359 خنثی نمی شد و اگر شورش منافقین و گروه های ضد انقلاب خنثی نمی شد آزادی در ایران پا نمی گرفت و اگر اداره کشور از طریق مردم سالاری و انتخابات ادامه نمی یافت، آزادی در ایران شکل نمی گرفت.

رضایی افزود: در همین شهرستان آمل که یکی از کانون های انقلاب اسلامی بود، در همان ماه های اول انقلاب، شهر توسط کمونیست ها و شورشگران محاصره شد. طی چند روز درگیری بالاخره شهر از دست آنها آزاد شد، ایجاد امنیت و تکرار انتخابات و مردم سالاری موجب تثبیت آزادی شد. البته نقش رهبری و ولایت فقیه در تثبیت آزادی بسیار مهم بود. با اتکا به این رکن و حافظ آزادی ها بود که در کشور از ابتدای انقلاب تا کنون، چند بار از بازگشت استبداد جلوگیری شده است. عده ای به نام آزادی و عده دیگری به نام دین می خواستند کشور را سوی استبداد و دیکتاتوری ببرند که امام و مقام معظم رهبری از این حادثه جلوگیری کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با پرداختن به موضوع «تثبیت استقلال» گفت: در دفاع مقدس تمام دنیا دست به دست هم دادند که یا جمهوری اسلامی را ساقط کنند و یا بخش هایی از خاک وطن ما را تجزیه و جدا سازند و یا آنکه ایران را به دامن غرب برگردانند. پنج استان ایران را اشغال کردند، چند میلیون نفر را آواره کردند، خسارت اقتصادی فراوانی را به بار آوردند، قریب صد میلیارد دلار به ما خسارت وارد کردند.

وی ادامه داد: در مقابل می گفتند شما نمی توانید سرزمین هایتان را آزاد کنید، پیش ما بیایید تا ما کمکتان کنیم برای کمک به ما هم می گفتند اول به ما وابسته بشوید و شرایط سیاسی ما را قبول کنید. یعنی استقلال خود را بگذارید روی میز تا ما یک فکری برای شما بکنیم. در چنین شرایطی بود که شهدا و رزمندگان و جانبازان و آزاده های ما به میدان آمدند و با فکر و درایت توانستند تمام سرزمین های ما را آزاد کنند، در نتیجه استقلال و عزت ایران اسلامی در جنگ تثبیت شد و پایه های آن مستحکم شد.

رضایی به شکستن محاصره اقتصادی اشاره کرد و گفت: آخرین خصومت غرب علیه ایران، محاصره شدید اقتصادی طی 12 سال اخیر تحت عنوان منزوی سازی ایران و فلج سازی اقتصاد ملی بود. به بهانه واهی بمب اتم اسلامی که به دروغ به ما بسته بودند، شدید ترین تحریم ها را علیه ایران به کار بردند. تحت مفاهیم پوچ اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی و با تبلیغات دروغین در مورد احتمال حمله اتمی ، قریب 12 سال فضای تبلیغاتی ایران را علیه ما شکل دادند. دشمنان انقلاب ابتدا فکر نمی کردند ما مقاومت کنیم و تحت شرایط تحریم ها به نصب 20 هزار سانتریفیوژ و غنی سازی 30 درصدی برسیم. وقتی که مشاهده کردند که ایران به این سطح از پیشرفت ها رسیده است، خودشان دست از منزوی سازی ما برداشتند و همه به میز مذاکره روی آوردند. باز هم شهدا کشور ما را از این خصومت ها و دشمنی ها نجات دادند. هم شهدای هسته ای و هم نیروهای مسلح، راه حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را به کشور سد کردند. بالاخره دشمنان ملت ایران تسلیم شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به برنامه جدید غرب علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان ما در صدد هستند که به دوستان و طرفداران خود به پیوندند. از حامیان خود در منطقه مانند عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی کمک بگیرند و با فرصت دادن به تکفیری ها سعی کنند که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و از ایجاد یک تمدن بزرگ و حیات طیبه برای مردم جلوگیری کنند.آنها نمی خواهند ایران اسلامی به یک کشور بزرگ و پیشرفته با فرهنگ اسلامی و ایرانی در این منطقه به وجود آید. مخالفت آنها، مربوط به امروز و پیروزی انقلاب اسلامی نیست. بلکه قرن هاست که آنها با اسلام و کشورهای اسلامی به خصوص ایران مخالفت می کنند. آنها تنها کشورهای اسلامی را برای نوکری و دست نشاندگی می خواهند. تا قبل از اینکه نفت پیدا شود و رژیم صهیونیستی در این منطقه تحمیل بشود انگیزه آنها اعتقادی بوده است. با اسلام و ملت های این منطقه مخالف بودند. از زمانی که نفت و گاز در صد سال اخیر پیدا شد و از زمانی که به اسرائیل شکل دادند تصمیمشان بر جلوگیری از پیشرفت کشورهای منطقه بیشتر شده است.

رضایی افزود: آنقدر این کشورها را به خود وابسته کرده اند که اگر یک روز قطعات یدکی به عربستان و ترکیه ندهند و یا مهمات نظامی برای آنها نفرستند، ارتش های عربستان و ترکیه سقوط می کنند و کشورهای کوچک هم می توانند بر آنها غلبه کنند.

رضایی تاکید کرد: ایران از زمان استقلال تا کنون به خود اتکایی در صنایع نظامی رسیده است و آنها ناراحت هستند، می گویند شما نباید موشک داشته باشید، خودشان موشک و بمب اتم دارند ولی از دستیابی ما به سلاح های دفاعی می خواهند جلوگیری کنند. چرا؟ روشن است که آنها نمی خواهند یک ایران مقدر و مستقر در منطقه باشند. به همین دلیل، از ابتدای انقلاب بر سر راه ما مانع تراشی کرده اند. جنگ و کودتا و ترور و شورش و تحریم ها را به وجود آوردند، ولی ما به فضل الهی از این موانع عبور کردیم. شهدا، رزمندگان و مقاومت ملت ایران و رهبری حکیمانه امام و مقام معظم رهبری از عوامل اصلی پیروزی ما بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه جدید آنها این است که می خواهند با باز کردن درهایی که بسته بودند و ناچار شدند آنها را بازکنند کالاهای مصرفی را وارد کشور ما بکنند. یعنی از ورود فنآوری پیشرفته جلوگیری کنند، یک تجارت کنترل شده و به قول خودشان هوشمند را جایگزین تحریم های هوشمند سازند. در برجام و یا توافق وین، گروهی را مامور کنند که بر واردات و صادرات ایران نظارت کنند، از ورود برخی از کالاها جلوگیری کنند و از صادرات برخی از کالاها جلوگیری کنند. آنها با این کار می خواهند اولا از رفتن ایران به سوی استقلال اقتصادی جلوگیری کنند و ثانیا از وارد شدن فناوری های پیشرفته به ایران هم جلوگیری کنند. یعنی اقتصاد ملی ما را پا در هوا نگه دارند و تردید را در اقتصاد ایران عمیق سازند.

رضایی راه حل عبور از برنامه جدید غرب را گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: حرکت دولت و مردم به سوی اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از خصومت های جدید غرب است. جدی گرفتن تولید ملی و مردمی کردن اقتصاد می تواند راه ورود ما را به اقتصاد بین الملل باز کند. اقتصاد مقاومتی برای شکستن کنترل و برنامه های جدید غرب علیه پیشرفت ملت ایران است.

انتهای پیام

کد N962142

وبگردی