آفتاب

سقوط جنگنده ونزوئلا در مرز با کلمبیا/ افزایش تنشهای مرزی

سقوط جنگنده ونزوئلا در مرز با کلمبیا/ افزایش تنشهای مرزی

کلمبیا از ورود تعدادی از نیروهای گارد ملی ونزوئلا به خاک این کشور و تیراندازی آنها و همچنین سقوط یک فروند جنگنده ونزوئلای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تنش ها در مرز کلمبیا و ونزوئلا همچنان ادامه دارد بطوریکه کلمبیا از ورود نیروهای گارد ملی ونزوئلا به خاک خود گزارش می دهد.

به ادعای رسانه های کلمبیایی، دست کم ۱۵ نفر از نیروهای گارد ملی ونزوئلا وارد خاک کلمبیا شده و اقدام به تیراندازی کرده اند. این افراد در تعقیب یک موتور سوار که بدون مجوز وارد خاک ونزوئلا شده بود وارد خاک کلمبیا شده اند.

این وضعیت در حالی است که یک فروند جنگنده ونزوئلایی در مرز کلمبیا دچار سانحه شده و سقوط کرده که در نتیجه آن دو خلبان ونزوئلایی کشته شدند.

ونزوئلا از یک ماه قبل اقدام به مسدود کردن مرزهای خود با کلمبیا کرده است. این اقدام پس از آنکه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، اتهاماتی را متوجه کلمبیا در خصوص قاچاقچیان کرد انجام شد.

از آنجا که ونزوئلا اقدام به دادن سوبسید در کالاهای مصرفی به شهروندان خود می کند و قیمت آنها به مراتب پائین تر از کشورهای دیگر است قاچاقچیان کلمبیایی اقدام به قاچاق کالا از ونزوئلا می کنند.

کد N962061

وبگردی