آفتاب

اردوغان "هیات عالی مشاوره" تشکیل می‌دهد

اردوغان "هیات عالی مشاوره" تشکیل می‌دهد

جمعی از پیشکسوتان تحت عنوان "هیات عالی مشاوره" در کاخ جدید ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان گردهم می‌آیند که سن این افراد بیشتر از 75 سال است و در طول سالیان گذشته در سطوح عالی کشور ترکیه و موسسات عمومی مشغول به کار بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ساختار کاخ ریاست جمهور ی جدید که بسیار جنجال برانگیز بوده است، متفاوت از کاخ ریاست جمهوری چانکایا است و لازم است که برای ارتقای مشاورهای مورد نیاز هیات عالی مشاوره تشکیل شود.

کارشناسان و صاحب نظران که دارای تجاربی در عرصه‌های مختلف هستند، می‌توانند از اعضای این هیات باشند که می‌توان به اساتید دانشگاه، اقتصاددانان، تاریخ دانان و سیاستمداران در آن اشاره کرد.

بر اساس اعلام منابع مطلع، حکمی برای تاسیس این هیات آماده شده است و هم چنین ساختارهای مشابهی مانند این هیات نیز در کشورهای دیگر به کار گرفته شده است.

هم چنین ریاست جمهوری در نظر دارد که یک مرکز همایش‌ها در کاخ ریاست جمهوری برای نشستها، ضیافت شام و سالنهای اپرا در کنار بزرگترین کتابخانه ترکیه تاسیس کند که برای عموم آزاد باشد. با تکمیل این سالن همایش بنای تمام ساختمانهای دیگر این کاخ نیز به پایان می‌رسد.

اردوغان در سال 2014 به این کاخ ریاست جمهوری جدید و جنجال برانگیزش نقل مکان کرد.

هزینه ساخت این کاخ ریاست جمهوری نزدیک به 615 میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام

کد N961982

وبگردی