آفتاب

اوباما یک همجنس‌گرا را برای تصدی «وزارت ارتش» معرفی کرد

اوباما یک همجنس‌گرا را برای تصدی «وزارت ارتش» معرفی کرد

تسنیم نوشت: رئیس جمهوری آمریکا برای اولین بار در تاریخ این کشور یک یک همجنس‌باز را به عنوان نامزد تصدی «وزارت ارتش» معرفی کرد.

به گزارش رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده رو گذشته (جمعه) با معرفی اِریک فانینگ، به عنوان نامزد تصدی پست «وزارت ارتش» این کشور، برای اولین بار در تاریخ آمریکا، زمینه را برای ریاست یک فرد همجنس‌باز - که آن را علنی اظهار می‌دارد - در نیروهای مسلح این کشور فراهم کرد.

فانینگ هم‌اکنون معاون موقت وزیر ارتش آمریکا است، وی پیشتر معاون «وزیر نیروی هوایی» و رئیس دفتر اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا بوده است. معرفی وی به عنوان نامزدی تصدی پست وزارت ارتش باید از سوی سنای آمریکا تأیید شود.

اوباما با انتشار بیانیه‌ای گفت: «اریک برای ایفای نقش جدید خود برخوردار از سال‌ها تجربه درخشان و توان رهبری استثنایی است. من مطمئن هستم که وی سربازان آمریکایی را به سوی برتری و تقویت رهنمون خواهد کرد».

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز معرفی فانینگ برای تصدی این پست را «یک انتخاب عالی» از سوی اوباما توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که سنا به سرعت وی را تأیید کند.

کارتر با انتشار بیانیه‌ای گفت: «اریک به عنوان اولین رئیس دفتر من در پنتاگون عمل کرد، و من امتیاز همکاری با وی را در دوران کاری خود داشتم و شاهد توانمند شدن و تبدیل وی به یکی از با دانش‌ترین، سخت‌کوش‌ترین و با تجربه‌ترین کارکنان دولت بوده‌ام».

52261

کد N961940

وبگردی