آفتاب

ادامه تظاهرات در بغداد و متهم شدن دولت العبادی به "وقت‌کشی"

ادامه تظاهرات در بغداد و متهم شدن دولت العبادی به "وقت‌کشی"

هزاران شهروند عراقی بار دیگر با تجمع در میدان التحریر بغداد از "وقت‌کشی" حیدرالعبادی، نخست وزیر در اجرای اصلاحات و مقابله با فساد ابراز ناامیدی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، گروه‌های مدنی در هشتمین جمعه متوالی تظاهراتی در شهر بغداد برپا کردند و با ابراز ناامیدی نسبت به عملکرد العبادی در اجرای اصلاحات، وی را به بی‌توجهی به خواسته‌های واقعی معترضان متهم کردند.

تظاهرکنندگان خواستار مقابله با فساد و اجرای اصلاحات سیاسی هستند. برخی از تظاهرکنندگان می‌گویند محاکمه و رسیدگی به تخلفات مفسدان منجر به شناسایی مفسدان دانه درشت خواهد شد و به همین دلیل برخی مسئولان از اجرای اصلاحات و باز شدن پرونده‌های فساد می‌ترسند و دولت نیز می‌خواهد با وقت کشتی به تظاهرات مردمی پایان دهد.

العبادی اجرای اصلاحات و مقابله با مفسدان را منوط به تدوین قانون و تعدیل قانون اساسی دانسته و گفته است "برای اجرای اصلاحات به درخواست‌های مردمی بیشتر از این تظاهرات" نیاز است.

از سوی دیگر فعالان گروه‌های مدنی که هدایت تظاهرات بغداد را برعهده دارند، اعلام کردند سه تن از تظاهرکنندگانی که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

برگزار کنندگان تظاهرات در بغداد و دیگر شهرها از اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگان به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N961840

وبگردی