آفتاب
تحولات یمن؛

هلاکت ۶ نظامی سعودی در جیزان/ شهادت ۱۳ شهروند در حملات به صعده

هلاکت ۶ نظامی سعودی در جیزان/ شهادت ۱۳ شهروند در حملات به صعده

آوارگی و محرومیت ۹ میلیون کودک یمنی در نتیجه تجاوز ائتلاف تحت رهبری عربستان و شهادت ۱۳ شهروند در حمله به استان صعده از جمله تحولات مربوط به یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، جنگ ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن تاثیر مخربی بر کودکان این کشور داشته و منجر به محرومیت آنها از زندگی و آموزش شده است و هر روز به شمار کودکانی که از گرسنگی، تشنگی و آوارگی رنج می برند، افزوده می شود.

بر این اساس در نتیجه حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان ۹ میلیون کودک یمنی آسیب دیده اند و زندگی آنها در معرض تهدید جدی قرار دارد. این در حالی است که بیش از ۲۳۰۰ کودک در حملات هوایی شهید و زخمی شده اند و هر روز بر تعداد مجروحان و شهدا افزوده می شود. همچنین محرومیت از آموش بر زندگی بیش از ۳ میلیون کودک یمنی که در نتیجه تخریب منازل آواره شده اند، تاثیر گذاشته است.

از سوی دیگر در حملات وحشیانه جنگنده های عربستان که منزل یک شهروند را در منطقه باقم استان صعده هدف قرار دادند و طی آن شماری از زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

یک مقام محلی در استان صعده گفت: جنگنده های عربستان یک منزل را در منطقه باقم هدف قرار دادند که در این حمله ۱۳ شهروند به شهادت رسیده و ۴ نفردیگر زخمی شدند.

همچینن در حملات هوایی جنگنده های عربستان به ایستگاه گاز در مأرب ۵ شهروند یمنی به شهادت رسیدند. از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۵ فروند موشک به پایگاه های الردیف و مشقف در جیزان شلیک کردند.

شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به این خبر از کشته شدن دست کم ۶ نظامی سعودی در این حمله خبر داد. بر این اساس در این حمله یک خودروی حامل نظامیان سعودی هدف قرار گرفته است.

کد N961587

وبگردی