آفتاب
تحولات سوریه؛

حمله موشکی النصره به دو شهرک در ادلب/ تشدید حملات علیه داعش

حمله موشکی النصره به دو شهرک در ادلب/ تشدید حملات علیه داعش

حمله تروریست های وابسته به القاعده به دو شهرک در استان ادلب با ۷ خودروی بمب گذاری شده و ۴۰۰ موشک و تشدید حملات جنگنده های سوریه علیه مواضع داعش از جمله تحولات امنیتی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد تروریست های مسلح با ۷ خودروی بمب گذاری شده و ۴۰۰ موشک به دو شهرک الفوعه و کفریا در استان ادلب حمله کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: مجموعه ای از مخالفان مسلح از جمله گروهک تروریستی جبهه النصره شاخه گروهک القاعده در سوریه، شهرک های الفوعه و کفریا را در استان ادلب واقع در مرزهای ترکیه تحت حملات شدید خود قرار دادند.

این دو شهرک از ماه مارس گذشته تحت محاصره جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی قرار دارد. از سوی دیگر جنگنده های سوریه طی دو روز گذشته حملات هوایی علیه گروهک تروریستی داعش را در شهر «تدمر» تشدید کرده و ۲۵ حمله هوایی علیه تروریست ها انجام دادند.

رامی عبدالرحمان مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه با بیان اینکه در حملات علیه داعش شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند، افزود: تعداد تروریست های کشته شده به خاطر محاصره مناطقی که حملات در آن به وقوع پیوست، به صورت دقیق مشخص نشده است.

عبدالرحمان افزود: بعد از سلطه داعش بر شهر تدمر بسیاری از ساکنان مجبور به تخلیه محل سکونت خود شده اند. این شهر از ۲۱ ماه می گذشته در کنترل تروریست ها قرار دارد و آنها بسیاری از آثار باستانی از جمله معبدهای «بعل شمین» و «بل» را تخریب کرده اند.

روز پنجشنبه  نیز جنگنده های سوریه شهر الرقه از پایگاه های اصلی تروریست های داعش را هدف قرار دادند که در این حملات شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

کد N961583

وبگردی