آفتاب

روز خروش مردم فلسطین در مسجدالاقصی/ ۳ نظامی صهیونیست مجروح شدند

روز خروش مردم فلسطین در مسجدالاقصی/ ۳ نظامی صهیونیست مجروح شدند

در درگیری های روز خروش در سرزمین های اشغالی دست کم ۲۰ فلسطینی و ۳ نفر از نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، در تظاهرات مردم فلسطینی موسوم به روز خروش علیه نیروهای اشغالگر صهیونیستی بیش از ۲۰ فلسطینی و سه نظامی اسرائیلی زخمی شدند. در این تظاهرات که با مداخله صهیونیست ها به خشونت کشیده شد، اسرائیلی ها به طرف جوانان فلسطینی در شرق بیت المقدس شلیک کردند.

تظاهرات فلسطینی ها در نزدیک محلی برگزار شده بود که یک خودروی متعلق به ساکنان شهرک های یهودی نشین دچار سانحه شد.

در درگیری های فلسطینی ها با نظامیان صهیونیستی در روستای «کفر قدوم« نزدیک کرانه باختری رود اردن ۱۸ نفر زخمی شدند. سه نفر نیز در منطقه «قلندیه» در جاده بین بیت المقدس و رام الله در اثر اصابت گلوله های نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

روز جمعه منابع نظامی اسرائیل از اصابت یک موشک در شهر اسدروت خبر دادند که طی آن هیچ کس زخمی نشد. بر این اساس بعد از درگیری های روز جمعه در بیت المقدس نظامیان صهیونیست با محاصره مسجدالاقصی تنها به افراد بالای ۴۰ سال اجازه ورود به نماز جمعه را دادند.

این در حالی است که چهارشنبه آینده مراسم عبادی یهودیان موسوم به یوم کیپور همزمان با عید قربان مسلمانان است و از هم اکنون نظامیان صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی به حالت آماده باش درآمده اند.

گفتنی است جنبش حماس از مردم فلسطین خواسته بود در روز خروش علیه نظامیان صهیونیست تظاهرات کنند. در جریان این تظاهرات صهیونیستها جنبش زنان فلسطین را از ورود به مسجدالاقصی بازداشتند.

کد N961575

وبگردی